El president Aragonès amb els directius de Lotte Energy Materials. Foto: ACN
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, vol que el projecte de Lotte Energy Materials generi un “efecte taca d’oli” i serveixi per atraure més inversions d’empreses coreanes a Catalunya. Ho ha dit aquest dijous en una atenció a mitjans des de Seül, després de reunir-se amb els directius de la companyia coreana que està invertint en una planta per fabricar làmines de coure a Mont-roig del Camp. Aragonès ha assegurat que el projecte serà una “primera passa” que servirà per “augmentar la reputació de l’economia catalana” i revertirà en “noves oportunitats”. El president també ha garantit que “en cap cas” el projecte suposarà un impacte mediambiental negatiu i es farà de manera “absolutament transparent” per a la ciutadania.
Aragonès ha remarcat que la inversió de Lotte Energy Materials és “estratègica” per a l’economia catalana i per aquest motiu l’executiu fa “molts mesos” que treballa amb l’empresa coreana i en fa “seguiment diari”. “La inversió anirà bé i serà un molt bon exemple per a la resta d’empreses coreanes”, ha dit el president. “Quan vegin que una inversió d’aquesta envergadura es produeix a Catalunya i es produeix bé perquè hi ha talent i oportunitats, estem convençuts que darrere en poden venir moltes més”, ha afegit.
El president de la Generalitat ha explicat que fa dues setmanes que els directius de Lotte Energy Materials van estar a Mont-roig del Camp i van confirmar que faran la inversió completa, que s’enfila fins als 1.200 milions d’euros. En un principi el projecte contemplava una primera planta amb una inversió prevista de 400 milions d’euros i, en funció de la demanda, dues plantes més, amb 400 milions d’euros més de despesa cadascuna.
Foto de família de la reunió. ACN
Impacte mediambiental de la fàbrica
Preguntat per l’impacte mediambiental que pot tenir la fàbrica, Aragonès ha indicat que “en cap cas” serà negatiu i el projecte complirà “com no pot ser d’una altra manera” amb la legislació. A més, ha recordat que la ciutadania “té accés a la informació que puntualment es va publicant” relacionada amb tot plegat. A principis de novembre diversos veïns de Mont-roig del Camp van impulsar una plataforma que qüestiona la instal·lació de la planta química al municipi i van criticar que no se’ls està informant sobre la seva repercussió.
Lotte Energy Materials està desenvolupant el projecte per construir una planta a Mont-roig del Camp per fabricar làmines de coure (elecfoil), un component essencial per a bateries de vehicles elèctrics. La inversió de 1.200 milions d’euros és la més elevada dels últims vint anys a Catalunya d’una empresa que no hi tenia presència anteriorment. El projecte preveu crear uns 600 llocs de treball, 200 per cada planta, i serà la primera fàbrica del grup a Europa.
Aragonès destaca les “potencialitats” de Corea per l’economia catalana
Des de la seu del conglomerat Lotte de Seül, l’edifici més alt de Corea del Sud amb 458 metres d’altura, Aragonès també ha ressaltat les “potencialitats” que hi ha a Corea per l’economia catalana. El president ha indicat que durant el 2022 les exportacions catalanes al país van créixer un 18%, fins als 630 milions d’euros, i les companyies que van vendre al país asiàtic van enfilar-se fins a 700. És per aquest motiu que el president també ha anunciat que el ‘Pla Corea’, que centrarà “bona part de la promoció econòmica” de Catalunya a l’exterior, s’estendrà del 2024 al 2027. El Govern encara no ha facilitat dades de la inversió prevista per aquesta iniciativa ni mesures concretes.
Aragonès ha posat el punt final al viatge institucional a Corea aquest dijous en una jornada que s’ha centrat en visitar a empreses. A banda de Lotte, el president de la Generalitat, acompanyat del director general d’Indústria, Oriol Alcoba, s’ha reunit amb directius de Hyundai i Naver. Amb l’automobilística, Aragonès ha abordat les possibilitats d’utilitzar l’hidrogen en el transport. De Naver, popularment conegut com el ‘Google coreà’ , el president de la Generalitat ha destacat els serveis tecnològics que presta i ha assegurat que poden ajudar a start-ups catalanes.
L’equip de ciclisme en pista Mont-roig Track Team va disputar aquest dissabte la primera prova la Copa d’Espanya de Ciclisme en Pista celebrada al velòdrom de Dos Hermanas (Sevilla). Fins a la capital andalusa es van desplaçar quatre corredors cadets de la formació del Baix Camp per competir en les proves de velocitat (sprint i keirin) i en les de fons (scratch, eliminació i puntuació).
Durant la jornada es va fer evident el gran nivell de tots els participants vinguts d’arreu de l’Estat. No obstant això, a les proves de velocitat, Alan Arilla i David Belmonte van brillar per endur-se la primera i segona posició respectivament. En quant a les proves de fons, Eric Trillo i Arnalt Tomàs van fer un bon paper de cara a futures proves de la competició. El Mont-roig Track Team es va proclamar campió per equips en categoria cadet masculí.Manel Usach, president i entrenador de l’equip, va felicitar tots els corredors per la seva participació i va destacar que “amb aquesta prova sumem experiències en competició d’alt nivell, estem molt satisfets amb els resultats obtinguts que son un premi a la constància i a la bona feina que s’està fent”.
El Mont-roig Track Team treballa des del velòdrom municipal de Mont-roig del Camp en la formació de joves valors per assolir l’excel·lència esportiva des de la base. Les següents parades de la Copa d’Espanya de ciclisme en pista seran a Galapagar (Madrid), Tafalla (Navarra) i València.
Plantació de marihuana en una nau de Valls. Foto: Mossos
Els Mossos d’Esquadra de la comissaria d’Igualada, juntament amb efectius de diferents regions policials, van desmantellar el passat 21 de novembre una estructura criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana. La investigació va acabar amb 10 detinguts, als quals se’ls relaciona amb els delictes de pertinença a grup criminal, delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.
El passat 21 de novembre els mossos van dur a terme un dispositiu contra el tràfic de drogues que va permetre detenir deu persones i realitzar sis entrades i escorcolls. Es van fer entrades a quatre naus industrials a les poblacions d’Igualada, la Pobla de Claramunt, Olesa de Montserrat i Valls, i en un traster i un domicili de Mont-Roig del Camp i Rubí.
Imatge de la plantació d’Igualada. Foto: Mossos
Durant l’operatiu es van intervenir unes 3.300 plantes de marihuana en diversos estats de creixement, 40 kg de cabdells embassats per la seva venda, 500 grams d’haixix, dues armes de foc i munició. També es van localitzar estris i aparells destinats al cultiu interior de marihuana. Totes les naus investigades tenien manipulat el subministrament elèctric.
La investigació es va iniciar durant el mes de setembre després de tenir coneixement d’una possible plantació de marihuana en una nau de la Pobla de Claramunt. A partir d’aquí els mossos van començar a indagar i van descobrir més plantacions a altres poblacions que estaven relacionades entre elles.
També es van comissar dues armes de foc i munició. Foto: Mossos
Darrere d’aquests cultius hi havia un grup criminal amb una estructura organitzativa bàsica i amb una distribució de funcions molt determinada. Per una banda, hi havia la persona encarregada d’adquirir cases o naus de grans dimensions, les quals aconseguia pagant per sobre el seu preu de mercat. Per un altre costat, hi havia les persones responsables de tota la infraestructura per poder realitzar els cultius interiors. I finalment, els encarregats del manteniment i la protecció de les plantacions, els quals vivien a la mateixa nau.
Durant el dispositiu es van localitzar i detenir tots els components de l’organització, els quals van passar ahir a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Igualada.
El vicepresident del grup Lotte, Kim Gyo Hyun, acompanyat d’altres responsables de la companyia coreana, com el director general de planificació estratègica, Kim Min Woo, i el màxim responsable de Lotte Energy Materials, Kim Yeon Seop, ha beneït avui el projecte que el seu grup empresarial vol tirar endavant a la zona dels Comellarets de Mont-roig del Camp i que en el seu conjunt ha de suposar una inversió de prop de 1.200 milions d’euros i la creació d’uns 600 llocs de treball quan les tres fases del projecte siguin una realitat.
La delegació coreana ha visitat avui els terrenys on s’ha de materialitzar la inversió del seu grup per construir una factoria de components de bateries de cotxes elèctrics i, posteriorment, s’ha desplaçat a les instal·lacions de Mas Miró, on ha estat rebut per l’alcalde Fran Morancho i els regidors del govern Yolanda Pérez i Vicente Pérez. Abans de la reunió de treball, la directora de Mas Miró, Elena Juncosa, ha fet una petita introducció del lloc on es trobaven als responsables d’aquest grup empresarial.
Els directius de Lotte als terrenys on s’ubicarà la factoria. Foto: Cedida
En la reunió posterior entre la delegació mont-rogenca i la coreana, Fran Morancho ha volgut agrair al vicepresident de Lotte la seva aposta pel municipi i també li ha manifestat la gran satisfacció per aquesta inversió que espera que no sigui l’última procedent d’aquest país asiàtic al nostre municipi i al Camp de Tarragona. Al mateix temps, Kim Gyo Hyun també s’ha manifestat satisfet de com estan avançant els treballs previs i ha afegit la seva confiança en què tot surti tal com està previst. Abans de la finalització de la trobada, les delegacions s’han intercanviat diversos presents. L’alcalde de Mont-roig del Camp ha regalat dos lots amb productes de la terra, entre els quals hi havia dues ampolles d’oli de Mont-roig del Camp, i també un llibre sobre Joan Miró en coreà.
El director general de Lotte Energy Materials, Lim Taeil, i el gerent del projecte a Mont-roig del Camp, Marc Nieto. Foto: ACN
El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha donat llum verda perquè quinze projectes més rebin ajudes del PERTE del vehicle elèctric i connectat II (PERTE VEC II). Entre els beneficiaris hi ha Lotte Energy Materials, l’empresa que construirà la nova fàbrica de làmines de coure a Mont-roig del Camp, que rebrà 49,2 milions d’euros.
Amb les noves adjudicacions publicades aquest divendres el Ministeri d’Indústria ha anunciat que ja ha esgotat el pressupost de la convocatòria, que s’ha enfilat fins als 528,7 milions d’euros. Lotte Energy Materials s’afegeix a Basf o Seat, entre altres, a qui el govern espanyol ja va aprovar els projectes vinculats amb el PERTE VEC II a finals d’octubre.
En conjunt, la segona convocatòria del PERTE VEC ha beneficiat 26 projectes de 21 empreses. El Ministeri d’Indústria ha assegurat que ja treballa en una tercera convocatòria, que sortirà a principis de 2024 i que estarà dotada amb més de 1.200 milions d’euros.
El guarda rural de Constantí amb un pagès del poble. Foto: Eloi Tost
Diferents ajuntaments del Camp de Tarragona han reforçat la vigilància al camp per evitar robatoris als pagesos durant la collita d’olives, que s’està duent a terme aquestes setmanes. En una campanya marcada per l’increment del preu de l’oli d’oliva dels darrers mesos, les olives s’han convertit en un fruit preuat que ha despertat l’interès dels lladres. Constantí és un dels municipis que ha ampliat l’horari del seu guarda rural. Fins ara treballava durant la temporada d’avellanes i garrofes, però enguany actuarà fins a mitjans de desembre. Sempre en coordinació amb la policia local de la localitat, els Mossos d’Esquadra i els pagesos, que generalment són els que donen l’alerta.
Pere Guinovart, coordinador territorial d’Unió de Pagesos al Camp de Tarragona, explica que els robatoris dels darrers anys durant la collita de garrofes aquesta temporada s’estan concentrant als camps d’oliveres. Les zones més afectades a dia d’avui són Montbrió i Mont-roig del Camp (Baix Camp), i amb una mica menys d’incidència municipis del Tarragonès com Constantí, Vila-seca o Vilallonga del Camp.
Des de fa cinc anys que ja hi ha coordinació entre consistoris, policies i pagesos, i durant aquest temps el sistema s’ha perfeccionat. “Es tracta que els operatius estiguin connectats. A vegades el que roba pot estar al Morell i al cap d’un moment ser al Baix Camp”, detalla. Una de les estratègies que estan fent és compartir el número de les matrícules de les furgonetes dels lladres perquè quan un pagès adverteixi de la presència d’un vehicle sospitós, ràpidament poder prevenir un robatori.
Per als pagesos la situació és delicada. Primer perquè els roben la collita, que és la feina de tot l’any. Però després perquè quan troben un lladre poden patir agressions. “Hem hagut de dir-los que no actuïn, encara que els trobin dins les seves terres prenent-los el fruit, i això ens fa patir perquè si actuen poden tenir problemes”, reconeix Guinovart. Per tot plegat, i malgrat reconèixer que els dispositius “han fet efecte”, el dirigent sindical reclama “incrementar els efectius”.
El guarda rural de Consantí i una agent de la policia local. Foto: Eloi Tost
Més presència a Constantí
Amb un terme municipal d’uns 30 km2, vigilar tot Constantí no és senzill i han notat un increment de furts al camp. En quinze dies de collita d’olives n’han tingut nou, dels quals en cinc casos han pogut enxampar els lladres al tros gràcies a la coordinació entre pagesos, guarda rural i policia local. “Hem reforçat el servei de vigilància al camp, la pagesia ens ho demanava. Hem ampliat el número d’hores al guarda rural que ja teníem per la campanya d’avellanes i garrofes”, comenta Alfonso Riscos, regidor de Seguretat i Protecció Civil de la localitat.
El guarda rural apunta que “des del primer segon” que inicia el servei està en contacte amb la resta d’implicats. “La col·laboració amb els pagesos és fonamental per la meva feina. Si un em truca perquè hi ha un cotxe que no coneix o veu gent que agafa fruits, ens posem en contacte amb la policia local i comencem l’actuació”, detalla el vigilant.
Afirma que les persecucions amb vehicles entre els camps no són estranyes, però es mostra confiat perquè generalment els acaben enxampant. “Ells saben alguns camins però nosaltres ens coneixem bé el territori i com que treballem en conjunt, els podem esperar en determinats llocs i sorprendre’ls”, narra. A més, assegura que la seva presència és dissuasiva: “ens veuen i canvien de rumb”. Amb tot, manifesta que generalment els lladres són de pobles del voltant i que canvien d’un any per l’altre.
L’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho i representants de la junta de veïns del Club Mont-roig s’han reunit aquest dimarts al vespre per resoldre dubtes sobre la instal·lació de l’empresa coreana Lotte Energy Materials al municipi.
La trobada s’ha dut a terme després que l’entitat veïnal sol·licités públicament, i en el transcurs de la presentació de l’empresa coreana del dia 23 d’octubre al poliesportiu de Mont-roig, una reunió per informar-se sobre el projecte. Un compromís que l’alcalde va adquirir aquella mateixa nit i que s’ha materialitzat aquesta setmana.
A la reunió, encapçalada pel president de l’associació de veïns de Club Mont-roig, Francisco Chamizo, acompanyat d’altres membres de l’entitat, també hi ha assistit la regidora l’Impuls Econòmic, Yolanda Pérez, el vicepresident de Nostraigua, Vicente Pérez, el regidor d’Hisenda, Jordi Alemany, així com els gerents de les empreses municipals i personal tècnic de l’Ajuntament.
Les qüestions que més preocupen als veïns
A través d’aquesta trobada s’han resolt alguns del dubtes que l’entitat veïnal havia plantejat a l’Ajuntament, especialment aquelles qüestions que més els preocupen. Entre aquestes està l’abastament d’aigua, la possible contaminació de les fàbriques, la distància i ubicació fins a les cases, el grau de perillositat dels components a fabricar, així com aspectes d’impacte ambiental.
Durant la trobada, l’entitat ha reclamat que es tinguin en compte als veïns i veïnes d’aquest nucli de població en la redacció del planejament i modificacions del pla parcial, per tal que l’impacte, ja sigui visual, de soroll o de distància es minimitzi.
Per la seva banda, l’Ajuntament, que ha recordat els beneficis generals que aquest projecte industrial pot aportar a tota la població, ha remarcat que s’intentarà que l’afectació cap als veïns d’aquesta zona sigui la mínima possible. També ha recalcat que el consistori ha estat transparent en tot moment, oferint la informació que ha estat al seu abast i ha deixat la porta oberta a futures reunions o trobades quan siguin necessàries.
Chicuelo actuarà al Teatre Fortuny. Foto: Josep Echaburu
Aquest cap de setmana comença la programació del cicle Som Flamencs, que s’integra per quart any consecutiu al Festival Accents (www.festivalaccents.cat) amb 5 actuacions a diverses localitats del Baix Camp i el Tarragonès d’artistes del nostre país: Albert Casas Trio (divendres 10 de novembre a les 20 h a la Casa Navàs de Reus); Miranda Fernández & Marina Paje (dissabte 11 de novembre a les 19 h al Centre Polivalent de Miami Platja); Libérica Flamenco (divendres 17 de novembre a les 21 h Centre Cultural del Morell); Pere Martínez i Marc López (divendres 24 de novembre a les 20 h a la Casa Navàs de Reus) i Chicuelo (dissabte 9 de desembre, 20.30 h al Teatre Fortuny de Reus), en un concert organitzat conjuntament amb l’Associació de Concerts de Reus.
Les entrades per totes aquestes actuacions ja es poden adquirir als preus que van dels 10 als 25 euros a la web www.festivalaccents.cat, excepte l’actuació de Miranda Fernández & Marina Paje que serà gratuïta.
Miranda Fernández i Marina Paje actuaran al Morell en un espectacle gratuït. Foto: Cedida
El director de l’Accents i responsable de la programació del Som flamencs, Isaac Albesa, assegura que la selecció d’enguany és la “d’una programació d’artistes amb denominació d’origen Catalunya que ens acostarà a diversos estils del flamenc, del més clàssic al més contemporani i amb la presència de diverses ballarines de primer nivell, com és Marina Paje, Aina Núñez o la mexicana Karen Lugo, que acompanyarà a Chicuelo al Fortuny”.
Concerts i tast a la Casa Navàs
Com sempre, els concerts de la Casa Navàs –Albert Cases Trio i Pere Martínez & Marc López– aniran acompanyats d’una degustació de vermut Miró i un tast de formatges de Cadí Coop, que són 2 dels patrocinadors de l’Accents. També a Miami Platja hi haurà una degustació de franc de Vermut Miró i de vins de la DO Catalunya.
Albert Cases actuarà a la Casa Navàs. Foto: Cedida
La d’enguany serà la quarta edició del cicle Som Flamencs, que va començar el 2020 i que ja ha portat a casa nostra noms tan reconeguts com Rocío Márquez, Las Migas, Los Aurora, Libérica, Anna Brenes, Alba Morena, Queralt Lahoz, Alquimia Flamenco, NEO, Isabelle Laudenbach i Isabell Vinadrell o Pedro Javier González.
Organització i patrocinadors
El Festival Accents i el cicle Som Flamencs és un projecte d’Empenta Cultura que compta amb el suport de l’Ajuntament de Reus, el Morell i Mont-roig del Camp; l’ICEC de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona i el patrocini de Vermut Miró, DO Catalunya, Constècnia, Cadí Coop, la DOP Siurana, Estrella Damm i la Fundació Privada Reddis.
L’home va ser detingut aquest diumenge. Foto: Mossos
Els Mossos d’Esquadra de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la comissaria de Cambrils van detenir diumenge a Vandellòs i Hospitalet de l’Infant un home, de 21 anys, com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb força i un altre de resistència i desobediència als agents de l’autoritat.
Els fets van ocórrer dissabte passat al voltant de les 20 hores a la plaça de l’Església d’aquest municipi quan agents que efectuaven servei de paisà van observar un home amb una bicicleta elèctrica. L’erràtica manera de circular pels carrers els va cridar l’atenció i van decidir aturar-lo.
En identificar-se com a agents de policia, l’home va sortir corrents i la va deixar abandonada. Posteriorment, van comprovar que aquell dia s’havia denunciat la sostracció d’una bicicleta de les mateixes característiques, valorada en 2.800 euros, de l’interior d’un domicili de Miami Platja.
Després de retornar-la al seu propietari, es van iniciar les gestions per determinar la identitat del presumpte autor del robatori. Els mossos el van localitzar i detenir l’endemà al seu domicili del mateix municipi on va ser sorprès.
El detingut ha passat aquest matí a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Reus.
La Junta de Govern de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, va aprovar el passat mes de setembre suspendre les llicències per als habitatges d’ús turístic (HUT) i llar compartida durant un any. Aquest acord ha entrat en vigor, aquest dimarts 24 d’octubre, un cop s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i després que hagi estat publicat també al BOPT (20 d’octubre).
L’objectiu d’aquesta mesura és posar ordre a la proliferació d’aquest tipus de pisos per tal de compatibilitzar els habitatges d’ús turístic amb la disponibilitat d’habitatge de lloguer i, per tant, garantir el dret a l’habitatge de la població local.
Es tramiten més de 250 expedients de HUT anuals
Concretament al municipi, a 31 de juliol d’aquest 2023 hi havia, 2.968 habitatges d’ús turístics donats d’alta distribuïts per tot el terme municipal, amb màxima concentració al nucli de Miami Platja on n’hi ha 1.962.
En aquest sentit, es tramiten anualment més de 250 expedients de HUT, això suposa un increment del nombre d’habitatges que es destinen a aquest model de negoci i que, per tant, es retiren o no s’incorporen al mercat de lloguer tradicional. Un fet que provoca greus problemes d’accés a l’habitatge per als residents.
Cal destacar que la implantació d’aquesta modalitat d’oferta turística d’evolució expansiva, que s’està produint actualment al municipi però també a tot Catalunya, va en detriment de l’ús residencial propi de l’habitatge habitual.
Creació del Pla Local d’Habitatge i d’un Pla Especial
Per això, l’Ajuntament veu la necessitat de regular urbanísticament aquest fenomen, motiu pel qual ja ha començat a treballar en l’elaboració d’un Pla Local d’Habitatge. Paral·lelament està estudiant la reforma de l’instrument urbanístic (Pla Especial) per tal de determinar les condicions urbanístiques d’emplaçament, d’intensitat d’usos, d’accés a l’edifici, distàncies mínimes entre els mateixos usos i/o d’altres determinacions que es considerin. Tot plegat per garantir el dret a l’habitatge, el descans, la intimitat, el benestar del veïnat i la qualitat de l’espai urbà del municipi.
Mont-roig del Camp se suma, d’aquesta forma, a altres municipis que han establert moratòries a noves llicències com a preludi a establir la seva pròpia regulació com per exemple Blanes, Begur, Tremp, la Seu d’Urgell, Vilanova i la Geltrú o Cadaqués, entre d’altres.
Imatge de l’l’Ajuntament de Mont-roig del Camp . Foto: Reusdigital
El Ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha aprovat avui la modificació de les ordenances fiscals per a l’any 2024, en una sessió plenària extraordinària que ha tingut lloc aquest migdia. El punt ha quedat aprovat amb el vots favorables de l’equip de govern (PSC-CP i IMM). Els grups municipals d’ERC-AM i Junts hi han votat en contra. Vox no ha estat present a la votació.
La modificació d’algunes de les ordenances impliquen un augment contingut dels impostos amb l’objectiu de, per una banda, poder mantenir els serveis que ofereix l’Ajuntament i, per l’altra, poder fer les inversions previstes durant el mandat. S’ha de tenir en compte que aquestes ordenances s’apliquen en un context de forta pressió inflacionista, un increment destacat dels costos energètics, una pujada notable de les matèries primeres i davant l’increment previst en la despesa regular de la pròpia administració per fer front als costos del personal.
Cal tenir en compte que aquest augment, que de mitjana suposarà un increment de 10 euros al mes per a les famílies del municipi en relació al 2023, replica una situació que s’està donant a bona part d’ajuntaments catalans.
Principals modificacions
IBI – Quant a l’Impost de Bens Immobles (IBI) s’aplicarà un nou gravamen per l’IBI urbà que representa un increment del 10 %. Aquest és l’impost que paguem per l’habitatge on vivim i que es calcula segons el seu valor cadastral. A més, l’IBI classificat com industrial, comercial, d’oci i hostaleria, també pujarà un 10%. Es congela l’IBI rústic. Cal tenir en compte que l’IBI és el principal impost amb el qual es financen els ajuntaments, per tant, amb aquest increment es podran fer front a les pujades dels costos suportats per l’ajuntament, pel que fa a personal, llum, serveis, material, manteniment i obres, entre d’altres.
IVTM – Quant a l’Impost de Vehicle de Tracció Mecànica hi haurà un increment del 8%. Aquesta pujada, suposarà, en el cas de vehicles de gamma mitja, un increment de 12 euros més en el rebut anual. Per altra banda, s’elimina la bonificació a ciclomotors i motocicletes per complir la legislació d’emissió de sorolls i fum, per no ser una bonificació prevista en la llei d’Hisendes Locals. El que no s’eliminen són les bonificacions per vehicles elèctrics, híbrids i no contaminants, que es mantenen.
BROSSA – El rebut de la brossa és el que més puja per poder fer front al cost real del servei, especialment pel que fa al tractament de la fracció resta, que s’ha doblat en els darrers anys. Així, dels 63 € per tona que pagava l’Ajuntament al 2017, es preveu que s’hauran de pagar uns 136 € per tona el 2024. Amb la taxa recaptada fins ara l’Ajuntament no pot cobrir tot el cost del servei, especialment per aquest increment en el cost del tractament dels residus que no es reciclen. En aquest sentit, cal recordar que el volum de fracció resta que no es recicla correctament i els impropis que es troben als contenidors de reciclatge són molt elevats al municipi.
Per tant, l’Ajuntament opta per adequar el màxim possible el que rep per la taxa amb el cost real de la gestió dels seus residus, tenint en compte també que el 2025, per obligació legal, el que recapti amb la taxa de brossa haurà de cobrir íntegrament els costos del servei. Per aquest motiu, al rebut anual, l’impost de la brossa s’incrementarà una mitjana de 30 euros anuals.
IIVTNU – Pel que fa a la Plusvàlua s’actualitzen els coeficients de generació als disposats per la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat 2023 i s’incrementa el gravamen del 24,5 % al 30 %. Es tracta d’un gravamen que es trobava per sota de la majoria d’ajuntaments del territori, ja sigui per dimensions o per característiques similars, com son Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils, Calafell, Constantí, el Morell, Reus o Riudoms. Recordem que la plusvàlua grava la venda d’habitatges, i preveu un gravamen que és més elevat com més ràpid sigui el traspàs amb l’objectiu de penalitzar l’especulació immobiliària.
Altres taxes
Pel que respecta a l’ICIO, l’impost de construccions i obres, se li dona al redactat de l’ordenança un redactat més acurat per adequar-lo a la normativa, d’acord amb la llei, adequant també la bonificació prevista per adaptacions d’habitatges.
En la taxa llicència ambiental d’obertura d’establiments s’eliminen exempcions i es modifica la taxa per modificacions de dades d’habitatges d’ús turístic, que passa de 24€ a 65€.
El director general de Lotte Energy Materials, Lim Taeil, mostra un rotlle d’elecfoil, avui a Mont-roig. Foto: Eloi Tost / Neus Bertola
L’empresa sudcoreana Lotte Energy Materials començarà a construir la seva primera planta de producció d’elecfoil (components per a les bateries de cotxes) de Mont-roig del Camp a principis del 2024.
L’objectiu de la companyia és iniciar la producció d’aquest material l’octubre del 2025, segons ha explicat el director general, Lim Taeil. L’elecfoil està compost de coure en un 99,98% i és un component imprescindible per a les bateries, especialment les de cotxes elèctrics.
Tal com ha detallat l’empresa aquest dilluns, més del 80% de les 30.000 tones anuals de producció que facin al Baix Camp es destinaran al mercat europeu. D’entrada posaran en marxa una planta amb una inversió prevista de 400 MEUR. En funció de la demanda del mercat, podrien fer-ne dues més.
Més endavant, la firma dcidirà si fa dues ampliacions més de la planta, en una segona i tercera fase. La priemra fase donarà feina com a mínim a 200 persones i suposarà una inversió de 400 milions d’euros.
La companyia preveu que en cinc anys es quadrupliquin les necessitats de cotxes elèctrics i bateries a Europa i la seva intenció és que Mont-roig del Camp sigui el centre de producció del continent. Al municipi hi fabricaran principalment un elecfoil “d’alta gamma”, que és el que tindrà un major increment de la demanda. “Per produir-lo es necessita maquinària d’alta tecnologia i hem considerat que Mont-roig és el millor lloc per fer-lo”, ha afirmat Taeil. Les 30.000 tones anuals que inicialment volen assolir es poden arribar a transformar en 100.000 tones si s’acaben desenvolupant dues altres més que l’empresa té capacitat per aixecar a la localitat. Per això han adquirit uns terrenys de 44 hectàrees, ja pensant en possibles expansions.
Actualment, la firma produeix a Malàisia bona part de l’elecfoil que comercialitza a Europa. Una situació que davant l’esperat creixement de la demanda a Europa juntament amb els elevats costos de transport tant econòmics com temporals fan que els calgui un lloc de producció al continent. “L’elecfoil de Malàisia tarda entre un mes i mig i dos mesos a arribar a Europa. Per això volem fer la fàbrica aquí. El nostre client més gran ara és a Suècia i el nostre objectiu és abastir-lo en menys d’una setmana”, ha assegurat el directiu. Tal com ha detallat, la gran majoria del producte es mouria en camions per carretera, però si fos necessari també poden fer servir vaixells o fins i tot avions.
Les necessitats
Per abastir la primera factoria, Lotte necessitarà coure com a matèria primera. En concret, unes 2.500 tones mensuals, que volen obtenir en el mercat de proximitat i que pugui ser reciclat. A banda també utilitzaran productes químics que compraran a empreses del polígon petroquímic de Tarragona. Tal com han exposat, aquest ha estat un dels factors ha estat “important” per decidir instal·lar-se a Mont-roig del Camp.
A banda, també els caldrà electricitat, que volen que sigui 100% d’origen renovable. Una part sortirà d’una planta fotovoltaica que construiran ells mateixos, si bé no estarà en funcionament a l’inici de l’activitat ja que necessitaran uns tres anys per posar-la en marxa. També serà important el consum d’aigua, que els responsables han xifrat en 4.500 metres cúbics diaris. D’aquests, uns 2.000 metres cúbics seran d’aigua reutilitzada gràcies a un sistema que asseguren que implementaran. Alhora, Taeil ha avançat que busquen fórmules per tal que l’aigua utilitzada per Lotte pugui ser reaprofitada per altres usos.
Finalment, per tal de desenvolupar l’activitat, la firma sud-coreana generarà uns 200 llocs de treball. Taeil ha indicat que principalment seran operadors de màquines, però també personal d’oficines o enginyers.
En la presentació també hi ha assistit el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, que ha defensat que la inversió de Lotte “compleix els objectius” de rebre inversions d’una indústria “moderna, digitalitzada i verda, enfocada als sectors estratègics per al futur d’Europa”.
Per la seva banda, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, ha apuntat que per a la construcció de la primera planta, l’empresa sud-coreana rebrà un ajut de 18 MEUR provinents del programa PERTE VEC (Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica en el sector del Vehicle Elèctric i Connectat). Finalment, l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, ha destacat que es tracta d’un “projecte de territori”.
El Passatge del Terror es podrà visitar des d’avui i fins diumenge.
Un dels esdeveniments més esperats a Mont-roig del Camp torna enguany amb una experiència terrorífica i renovada. El Passatge del Terror, organitzat pel Departament de Joventut de l’Ajuntament d’aquest municipi dins de la programació del cicle Pànic, tindrà lloc entre avui divendres i diumenge a l’Espai Jove K1, oferint a tots i totes les assistents una oportunitat única per viure al màxim l’horror d’una fira Freak Show, temàtica al voltant de la qual girarà el passatge aquest any. Experimentarem canvis emocionants, noves escenes i protagonistes que faran que se’ns posin els pèls de punta.
Aquesta inquietant aventura estarà oberta al públic amb nous horaris que s’amplien fins a les 12 de la nit de divendres i dissabte, donant als més nocturns una oportunitat addicional per experimentar el terror.
Un altre dels canvis més destacats és la inclusió de passis específics per a famílies i per a adults. Aquesta adaptació permet que persones de totes les edats puguin gaudir de l’esdeveniment de forma adequada segons l’edat. A més, aquells i aquelles que busquin una immersió més profunda en el món del terror tindran l’oportunitat de viure una experiència més intensa i deixaran de ser simples espectadors per esdevenir participants actius de l’horror.
Per a qui estigui disposat a enfrontar-se als seus pitjors malsons, les entrades es podran adquirir a la taquilla de l’Espai Jove K1 una hora abans de l’inici dels passis. L’entrada té un preu assequible de 3 euros, fent que aquesta experiència sigui accessible per a tothom.
Amb aquesta proposta aterridora i innovadora, el Passatge del Terror de Mont-roig del Camp promet que tot valent i valenta que s’atreveixi a travessar aquesta frontera tindrà garantida una experiència que el/la farà cridar i tremolar.
Horaris Passatge Terror (Carrer Aureli M. Escarre 28, Mont-roig):
Mas Miró ha rebut aquesta setmana la visita de l’alcalde de Palma, Jaime Martínez Llabrés, que ha visitat l’equipament amb l’objectiu de reforçar l’anomenat “Triangle Miró”, que posa en valor Mont-roig, Mallorca i Barcelona com a punts clau de l’univers creatiu de l’artista. A la trobada institucional han estat presents el president de la Fundació Mas Miró i alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, el nét de Joan Miró, Joan Punyet, el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Palma, Javier Bonet, i la directora de Mas Miró, Elena Juncosa.
L’alcalde de Palma ha visitat Mas Miró i els indrets que conformen el paisatge emocional de l’artista al municipi, finalitzant la visita a l’ermita Mare de Déu de la Roca. Martínez, que també ostenta la Presidència de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, ha explicat que és objectiu de l’Ajuntament de Palma “apostar clarament per donar a conèixer la figura d’aquest artista irrepetible, i fer-ho des d’una dinàmica de cooperació amb els altres equipaments que també conformen el “Triangle Miró’”.
Una oportunitat única per contemplar “La Masia”
Prèviament a la trobada a Mas Miró, dimecres, els dos alcaldes van assistir a Barcelona a la inauguració oficial de l’exposició “Miró-Picasso”, mostra organitzada conjuntament entre la Fundació Joan Miró i el Museu Picasso. En aquest últim és on es pot veure el quadre “La Masia” fins al 25 de febrer de 2024, data en la qual retornarà a la National Gallery de Washington.
En l’acte inaugural el president de la Fundació Mas Miró i la directora de l’equipament, Elena Juncosa, van aprofitar per traslladar al rei Felip VI i al ministre de Cultura, Miquel Iceta, el gran valor del Mas i Mont-roig en l’univers i l’obra de Joan Miró. Juntament amb el nét de l’artista, i els alcaldes de Barcelona, Jaume Collboni, i de Palma, Jaime Martínez Llabrés, van fer incís en la importància d’enfortir les expectatives i l’abast del “Triangle Miró”.
Una de les detencions que s’han fet durant l’operatiu. Foto: Arnau Martínez
La Guàrdia Civil ha detingut24 persones en l’operatiu contra una organització criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana a nivell internacional iniciat aquest dimecres a Barcelona i Tarragona. Fonts de l’institut armat han indicat a l’ACN que el grup estava establert en localitats d’aquestes dues demarcacions. A Cambrils, per exemple, la policia ha intervingut dues armes i també un silenciador de pistola. A banda, s’han desmantellant 8 plantacions indoor molt sofisticades amb 6.686 plantes. A més s’han comissat 33.460 euros en metàl·lic. La companyia elèctrica Endesa calcula que hi ha hagut un frau elèctric equivalent al consum de 1.052 habitatges.
S’han fet 16 entrades en diferents localitats. Foto: Arnau Martínez
S’han executat setze entrades i escorcolls a Cambrils, Mont-roig del Camp, la Bisbal del Penedès, Castellvell, Salou, Perafort, Tarragona, Bràfim, Prats del Rei, el Masnou, Sant Pere de Ribes, Palau-solità i Plegamans, Sabadell i Abrera.
Un total de 220 agents de la Guàrdia Civil de diferents especialitats, incloent mitjans aeris, han pres part en aquest dispositiu. De les setze entrades i escorcolls que s’han fet, encara n’hi ha dues que estan actives.
Es tracta d’una actuació coordinada per les unitats de Recerca Fiscal i Delinqüència Organitzada de l’institut armat a Tarragona. El jutjat d’instrucció número 2 de Reus ha obert diligències judicials.
El festival Accents celebra el desè aniversari amb artistes com Paco Ibañez, Rodrigo Cuevas, Blaumut o Núria Graham. Del 6 d’octubre al 16 de desembre, s’oferiran una trentena d’actuacions en set municipis del Baix Camp i el Tarragonès. Reus, Cambrils, Riudoms, el Morell, la Selva del Camp, Botarell, Mont-roig del Camp i les dues darreres incorporacions d’aquesta edició, Vilaplana i Altafulla, acolliran els concerts. La cantautora ebrenca Montse Castellà encetarà el festival el divendres 6 d’octubre a la Torre del Llimó de Cambrils.
El 14 d’octubre serà el torn pel cantautor de 88 anys Paco Ibañez al Teatre Fortuny de Reus dins de la seva gira internacional ‘Nos queda la palabra‘ i com a homenatge per la seva trajectòria en favor de la llibertat. El concert de cloenda serà amb l’asturià Rodrigo Cuevas, el 16 de desembre també al Teatre Fortuny.
El concert en el qual Blaumut també celebrarà els deu anys com a formació, el 25 de novembre al Fortuny; o la col·laboració entre Reus Digital i LANOVA Ràdio de Reus amb l’Accents que permetrà portar a Santiago Auserón, l’excantant de Radio Futura, al Fortuny la nit del dia 11 de novembre, presentant el seu nou disc acompanyat de sis músics de jazz de primer nivell.
També a Reus, però al Bartrina, es podran veure les actuacions de presentació dels nous discos de La Ludwig Band (27 d’octubre), Núria Graham (1 de desembre), Pau Vallvé (18 de novembre), o el final de gira de Joan Reig (26 de novembre), que tindrà diversos convidats en un concert copresentat amb l’Associació de Concerts de Reus (ACR).
Encara a Reus, però a la Sala Santa Llúcia, el 7 de desembre es podrà escoltar a la cantant de lesGarriguesMeritxell Gené amb el seu nou projecte amb Santi Careta i Guillamino amb el seu particular homenatge a Gabriel Ferrater i l’endemà, el reusenc resident a Madrid Joel Reyes presentarà un concert especial per celebrar 30 anys als escenaris i els 20 anys de la seva arribada a Madrid.
La presentació de l’Accents. Foto: Cedida
A Riudoms es podrà escoltar la gira de comiat de la històrica cantautora penedesenca Marina Rossell (12 de novembre); a Cambrils, a banda de Montse Castellà, hi tocarà el guanyador del Portautors, Gabriel Kazz (3 de novembre); Mireia Feliu (5 de novembre) amb el seu homenatge a la seva tieta Núria Feliu i el nòrdic Halldoor Mar, conegut com a katalonski, que actuaran a la Cripta de l’Ermita.
La Selva del Camp permetrà veure al Castell del Paborde la cantautora Anna Andreu (4 de novembre) acompanyada de Maria Arrufat i la cantautora Namina (2 de desembre). Al Morell, s’ha programat la presentació del nou disc de Carles Belda i el conjunt Badabadoc en un concert vermut coincidint amb la festa major el 17 de novembre. La valenciana Esther actuarà a Mont-roig del Camp el 22 d’octubre, i a Vilaplana, les actuacions del valencià Pau Alabajos (15 d’octubre) i de Caïm Riba (5 de novembre), presentant els seus darrers treballs discogràfics en dos concerts vermut.
Botarell continua present a l’Accents amb l’estrena absoluta de l’espectacle Dones de Paraula (8 d’octubre, Parc Botànic), un projecte format per quatre cantants de les nostres comarques: Anna d’Ivori, Txell Mas, Nerea Bassart i Maria Jacobs. Finalment, Altafulla s’estrena a l’Accents amb un concert al Casal la Violeta que permetrà escoltar el 28 d’octubre el nou disc del grup de LleidaRenaldo & Clara, titulat ‘La boca aigua‘.
El Departament de Joventut de l’Ajuntament de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp posa en marxa el festival INGENIUM, una proposta per tal que els joves puguin mostrar les seves habilitats, aficions o talent en públic.
Aquest esdeveniment tindrà lloc el dijous dia 28 de setembre a partir de les 9 del vespre com a part de les
celebracions de les Festes de Sant Miquel.
A través d’aquesta iniciativa, es vol posar de manifest el talent emergent de joves artistes de 12 a 35 anys del municipi i els voltants. Ja sigui la dansa, la música, la màgia, les arts escèniques i altres, INGENIUM és una plataforma perquè els i les joves puguin compartir la seva creativitat amb la comunitat i, per què no, obrir-se
noves oportunitats.
DATA: dijous 28 de setembre. UBICACIÓ: carpa de la Festa Major de Sant Miquel HORARI: a partir de les 21 h. CATEGORIES D’ACTUACIÓ: dansa, música, màgia, altres arts escèniques i no escèniques.
Com inscriure’s:
Els/les joves interessats/des en participar tenen fins al 18 de setembre per inscriure’s. Per fer-ho, només cal posar-se en contacte amb el Departament de Joventut i proporcionar la informació necessària sobre l’actuació que volen presentar. Les inscripcions es poden realitzar a través del següent contacte:
joventut@mont-roig.cat o bé whatsapp als telèfons 664 394 048/677 724 599.
Després de les actuacions, tindrà lloc una sessió de DJ que allargarà la proposta fins a la 1 de la matinada.
Inici dels treballs en el ferm del passeig. Foto: Cedida
Un dels llocs més atractius de la Costa Daurada, el Passeig de les Cales de Miami Platja, comença a mudar la pell. Seran més de tres quilòmetres de recorregut que serà millorat i que enllaça set cales.
El projecte peatonalitzarà tot l’espai i només permetrà l’accés en vehicle dels residents. A més, instal.larà tres miradors.
Dimecres començaven les demolicions del ferm després d’alguns dies de treballs previs de preparació. Les obres s’han iniciat entre els números 149 i 111 del passeig Mediterrani, tallant l’accés al passeig de les cales en aquesta zona. Per aquest motiu també, des de dijous s’han tallat els accessos a la cala dels Àngels, cala del Pescador, cala Bot, cala Califòrnia i Cala Santa Fe. A partir d’ara només tindran accés als aparcaments les persones residents d’aquests edificis.
Es tracta d’ unes obres que van a càrrec del Ministeri de Foment a través del servei de Costes del Ministeri per la Transició Ecològica (MITECO) amb un pressupost aproximat de 10’1 milions d’euros, en part procedent dels fons Next Generation.
Les obres comencen amb la intenció de tenir-les acabades el primer trimestre del 2024. Es tracta d’uns terminis ajustats relacionats amb la justificació dels fons europeus, que finançaran l’actuació, i que requereix que estiguin enllestides en aquest temps. Els responsables del projecte han comunicat que en els pròxims dies posaran a disposició dels veïns i veïnes un canal d’informació que estarà actiu mentre durin les obres.
Informació al veïnat
Ja fa dies que l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha notificat a través d’una carta enviada als veïns i veïnes afectats per les futures obres tota la informació que el consistori té actualment. Cal recordar que les obres del Passeig de les Cales no són una obra de l’Ajuntament, però que aquest anirà informant a la ciutadania a mesura que es coneguin els terminis, l’evolució de les obres o qualsevol circumstància que hi tingui relació. De fet, s’ha
habilitat un espai al web municipal on l’Ajuntament anirà posant tota la informació que rebi per part dels responsables de l’obra i que es pot consultar en el següent enllaç: https://mont-roig.cat/passeig-cales/
Què diu el projecte
L’actuació al Passeig de les Cales va des de la Cala dels Àngels fins a la Cala dels Penyals. La longitud total del passeig que es remodelarà serà de 3.129,34 metres i comprèn la Cala dels Àngels, Cala Bot, Cala Misteri, Cala Solitari, Cala Sirenes, Cala Vienesos i Cala dels Penyals.
Com es plantegen les obres?
Es configurarà el passeig com un espai per a vianants, permetent només l’accés als cotxes dels residents i als vehicles de serveis municipals i emergències. Les obres volen ordenar i urbanitzar el sòl, segons criteris de sostenibilitat ambiental i de recuperació i potenciació de valors paisatgístics propis de l’entorn natural.
El projecte també inclou tres miradors entre la cala dels Àngels i cal Bot, un altre a cala Bot i un altre a Cala Misteri.
Pel que fa al mobiliari, destaca la instal·lació de pèrgoles, dos grups de grades, baranes, tres zones de jocs infantils, circuits físics, mòduls per aparcar bicicletes, conjunts escultòrics, fonts i bancs, etc.
Una reivindicació històrica
El Passeig de les Cales de Miami Platja és una de les reivindicacions històriques per millorar aquesta zona, que no és de competència municipal, i que des de fa temps patia un greuge comparatiu amb altres localitats del litoral. Recordem que fa més de vint anys que l’Ajuntament va fer la tramitació urbanística per protegir aquestes cales i que l’any 2010 l’estudi d’arquitectura i disseny Capella Garcia Arquitectura va dissenyar el projecte original, que ara ha servit de base per desenvolupar l’actual proposta. Les obres, que tindran un cost
aproximat d’11 milions d’euros, permetran donar continuïtat al litoral de Miami Platja, millorant l’accés a les cales i naturalitzant l’espai.
El concert jove amb The Tyets i Lildami de la nit del dissabte 30 de setembre és un dels plats forts de la Festa Major de Sant Miquel de Mont-roig del Camp que tindrà lloc entre els dies 28 de setembre i 1 d’octubre. En total s’oferiran una trentena d’actes festius, populars i tradicionals organitzats directament per l’Ajuntament o per les entitats culturals, festives i esportives del municipi.
A banda d’aquests concerts, també destaca la nova proposta per a joves, el Festival Ingenium, on els joves podran mostrar el seu talent (inscripcions obertes a joventut@mont-roig.cat), acte que comptarà també amb un DJ; el tradicional ball i concert amb l’orquestra Saturno; la funció de teatre ‘Cunyades’, les diferents sessions previstes de Dames i Vells, les activitats esportives (partits de futbol, de bàsquet, curses, sortides a la muntanya), o el Mercat de Sant Miquel, amb paradetes i productes d’artesania, entre d’altres.
En aquesta ocasió, la Festa Major de Sant Miquel servirà per recuperar el correfoc i el Castell de Focs que s’havia de fer per la Fira i que es va haver de suspendre per l’alt risc d’incendi que hi havia en aquells moments a bona part del país. En concret el castell de focs es farà el diumenge 1 a partir de les deu de la nit i el correfoc amb els diables de Vandellòs tindrà lloc el divendres 29 a partir de les 22h.
Pregó de la Festa Major
Enguany, el pregó de la Festa Major anirà a càrrec de la montrogenca Marcel·la Aguiló Jordi; fotògrafa, empresària i vinculada amb el teixit associatiu local. Serà el dijous 28 a partir de les 20h al parc Maria Martori. Després hi haurà una ballada de gegants i coca i cava pels assistents.
Entrades anticipades:
Les entrades pel concert que els grups musicals The Tyets i Lildami oferiran el dia 30 de setembre a partir de les dotze de la nit a la carpa de les festes es poden adquirir a la web www.montroigfest.cat fins a esgotar les localitats disponibles. A la mateixa plataforma es poden adquirir també les entrades per l’obra teatral ‘Cunyades’, dirigida i escrita per Ramon Grau, que es representarà el dia 1 d’octubre a les 19 h.
Pel concert de The Tyets els menors de 10 anys no pagaran entrada. D’altra banda, tots els menors de 16 anys hauran d’accedir al recinte acompanyats del seu pare o mare o tutor legal i la fulla acreditativa impresa que es poden descarregar a la web www.montroigfest.cat.
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, amb l’alcalde, Fran Morancho, i regidores del consistori. Foto: Cedida
Més novetats positives al voltant de la megainversió coreana a Mont-roig del Camp. El darrer que s’ha sabut és que la inversió industrial que Lotte Energy Materials (empresa que va adquirir Iljin Materials) farà a Mont-roig del Camp per fabricar làmines de coure (elecfoil), un component essencial en la fabricació de bateries elèctriques, podria arribar als 1.200 milions d’euros, la qual cosa duplicaria la inversió inicial anunciada pel conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, des de Seül el maig de 2022.
Aquesta inversió està subjecta a la construcció de fins a tres plantes de fabricació d’elecfoil a Catalunya, un projecte industrial que es desenvoluparà per fases. La primera preveu una inversió inicial de gairebé 400 milions d’euros per la construcció d’una primera planta.
El Ple de l’Ajuntament de Mont-roig aprovarà avui dimecres el conveni urbanístic per desenvolupar els Comellarets, que preveu construir fins a 3 fàbriques i generar un mínim de 600 llocs de treball directes
En funcionament en 2025
Aquesta primera fàbrica de làmines de coure al municipi del Baix Camp està previst que entri en funcionament el 2025 amb una capacitat de producció anual de 30.000 tones d’elecfoil i la creació de 200 llocs de treball.
La construcció de les altres dues plantes, que també comportaran una inversió aproximada de 400 milions d’euros cada una, estarà subjecte a l’execució del calendari concret de la primera fàbrica. La posada en funcionament de cada planta implicarà també la creació de 400 llocs de treball més, 200 per a cada planta prevista. En total, el desenvolupament de tot el projecte suposaria la creació de, com a mínim, 600 llocs de treball. Així ho recull el conveni urbanístic que està previst que s’aprovi aquest migdia al Ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp.
Acord plenari
Es tracta del primer acord plenari d’aquest projecte industrial, que representa l’arrencada administrativa, després de molts mesos de treball intern. De fet, aquest acord és el que es va signar a Seül, a mitjans d’aquest mes d’agost entre Lotte i l’Ajuntament i que requeria de la tramitació plenària perquè agafi vigència.
En aquest sentit, l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho López, considera que aquest acord significa “el primer gran pas administratiu per fer realitat un projecte que fa temps que es va anunciar i que després d’un any de negociacions s’ha pogut concretar i millorar. Les expectatives quant a número de fàbriques i llocs de treball són més importants de les que es preveien quan es va anunciar la inversió, ara fa un any. No podem estar més satisfets”.
Per la seva banda, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, destaca que projectes com el que Lotte Energy Materials vol desenvolupar a Catalunya “estan completament alineats amb una de les prioritats d’aquest Govern, com és la reindustrialització de Catalunya amb projectes d’alt valor estratègic, generadors de llocs de treball de qualitat i amb efecte arrossegador”. En aquest sentit, considera que “l’aposta de Lotte per Catalunya, amb una previsió d’inversió i de llocs de treball superior als anunciats inicialment, ens permetrà consolidar-nos com un territori referent en la indústria de la mobilitat al sud d’Europa”.
Així mateix, el conveni recull que el projecte de Lotte Energy Materials ocupi una superfície total de 441.400 metres quadrats al polígon industrial dels Comellarets. A més, l’acord també ha de donar el vist i plau a la modificació del POUM per permetre als Comellarets l’ús industrial de l’activitat productiva de Lotte, així com per ajustar les alçades constructives i permetre la generació d’energies renovables per abastir les fàbriques.
Presentació a Mont-roig del Camp el 23 d’octubre
Tot plegat està previst que es presenti públicament a la ciutadania de Mont-roig del Camp i als agents socials, econòmics i polítics del territori el dia 23 d’octubre. Es tracta d’una presentació del projecte que durà a terme la pròpia empresa Lotte.
Necessitem el teu consentiment per continuar. Utilitzem cookies per que aquest lloc web funcioni correctament. Si et sembla bé, fes clic al botó "Estic d'acord". Et recomanem que llegeixis la Política de Cookies Estic d'acord
Política de cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.