.

La consellera de Cultura, Sandra Ramos, durant la presentació del festival. Foto: Cedida

Aquest matí s’han presentat en roda de premsa les novetats de la 6a edició del certamen tarragoní Sona Flamenc, que principalment son el canvi de dates, el festival passa a celebrar-se a l’octubre i el nou director artístic, Jesús Blanco. Aquestes primeres pinzellades, han estat acompanyades de la presentació de la imatge d’enguany, del tot trencadora.

La consellera de Cultura, Sandra Ramos, ha volgut destacar el canvi de dates, passant als mesos de principis d’any, entre febrer i març a principis d’octubre, del 7 al 13. Segons la consellera, per molts motius, entre d’altres “perquè hi ha una millor climatologia per fer actes destacats a l’aire lliure, així com també per una millor oportunitat per al cicle flamenc en el calendari anual”. Després de tota l’activitat que es genera a la primavera i l’estiu, el festival obrirà la temporada d’espectacles de tardor del Teatre Tarragona.

La direcció de la programació artística d’aquesta edició, així com la selecció del disseny de la imatge gràfica del certamen, també va a càrrec de Jesús Blanco Pilo. Bailaor i coreògraf de flamenc nascut a Badajoz el 1985, treballa des de Tarragona per portar arreu el llenguatge de les seves arrels, el ball de tablao flamenc, amb innovacions i sinèrgies amb altres disciplines.

A Tarragona ha gestionat fins fa poc, el seu propi tablao, anomenat La Herrería, ubicat dins la Tàrraco Arena Plaça. Enguany ha estat escollit per dur a terme la direcció artística, que aportarà de ben segur novetats i com cada any, també la complicitat del món flamenc tarragoní.

La imatge

El cartell de la sisena edició del Sona Flamenc és obra de Susana Zafra i Marina Muñoz, de l’empresa Sujhalúa Bride&Events. La imatge evoca i fusiona la figura icònica d’un centurió romà amb la bellesa d’una balladora flamenca actual. Segons les seves creadores “la força de la mirada de la dona flamenca impacta directament en el vigor del guerrer, i queda palès que davant aquest intens sentiment, la més robusta de les armadures cedeix”.

Tot plegat, “es projecta en un espai comú on s’integra la història i el caràcter de Tàrraco amb l’encís i passió d’aquest noble art del flamenc”. L’estudi ha comptat amb la Intel·ligència Artificial (IA) com una de les eines per al seu procés creatiu.