Tarragona respira ambient independentista aquest matí de Diada Nacional, amb milers de persones desfilant per Rambla Nova, els carrers és cèntrics dels voltants, Rambla Vella i la Plaça de la Font. Moltes d’ells porten estelades o samarretes blanques amb el lema de la jornada -‘A punt per la República catalana’-.
Han començat a arribar autocars i vehicles particulars de diferents comarques i els propis tarragonins estant sortint al carrer per expressar el seu suport a la Diada independentista.
Uns 400 ‘mottards’ s’han sumat a la festa amb un recorregut massiu procedents de l’Estadi del Nàstic, que ha acabat al tram final de Rambla Nova.
Amb l’escenari muntat, els voluntaris de l’ANC i ‘Omnium Cultural -200- s’han distribuït des de primeres hores del matí, uns col·locant rètols indicant cada un dels deu trams en què es dividirà la participació de les deu comarques tarragonines a la concentració de Rambla Nova que començarà a les 17:14 hores, altres preparant el vestíbol del Teatre Tarragona o posant tanques als carrers.
El Passeig de les Palmeres està ocupat per estands de la Fira d’entitats, on s’hi poden trobar des de la venda de samarretes per la Diada d’avui a formatges o secallona.
A la una començava la Diada castellera de les colles tarragonines al Pla de la Seu.

Equip de redacció