.

Imatge de la jornada inaugural. Foto: Reusdigital.cat

Sotmès sempre a un currículum convuls, l’espai de La Fira Centre Comercial de Reus torna a oferir titulars. Segons avançava el diari ‘Expansión’, el grup propietari del recinte Merlin Properties, estudia posar-lo a la venda juntament amb altres tres centre comercials que obeeixen al mateix concepte ubicats a Múrcia, Viladecans i Gandia.

La raó d’aquesta prospecció de mercat a la recerca i captura de possibles compradors es troba en un gir estratègic a la seva política de cara a maximitzar la seva cartera d’actius. Pere fer-ho possible busca desprendre’s de tots aquells centres que no corresponguiin al perfil escollit, molt especialitzat i urbà.

Cal tenir present que Merlin Properties (amb Banc de Santader com primer accionista) va heretà l’espai de La Fira de Reus després de la seva fusió l’any 2016 amb l’impulsor original, Metrovacesa, que va aconseguir inaugurar-la l’any 2015 després d’anys d’incerteses i baralles amb l’Ajuntament. Aquesta operació va crear el primer grup immobiliari de l’Estat.

 

Según ha avanzado el diario ‘Expansión’, Merlin Properties sigue un plan estratégico de maximizar su cartera de activos y desprenderse de los que respondan menos al perfil de centro comercial muy especializado y urbano en el que quiere centrarse la firma presidida por Ismael Clemente. Así pues, el grupo analiza la venta de estos locales, que heredó tras la integración de los activos patrimoniales de Metrovacesa.

 

La suma de los activos de los cuatro centros comerciales ascienda a una superficie bruta alquilable de 152.000 metros cuadrados, lo que conlleva una afluencia conjunta de unos 17 millones de visitantes anuales.

 

Una herencia de la que se desprenden

 

La Fira Centre Comercial de Reus fue promovida por la inmobiliaria Metrovacesa, una de las mayores de España en su época de esplendor, e inaugurada en 2015 tras un largo periodo de construcción plagado de parones e incertidumbres. Merlín Properties y Metrovacesa acordaron fusionarse en 2016 para dar origen al primer grupo inmobiliario español y uno de los mayores de Europa, lo que supuso una suma de activos por valor de 9.317 millones de euros.

 

El grupo sumó activos por valor total de 10.296 millones de euros, y tiene al Banco Santander como primer accionista. La integración de las dos compañías se produjo justo un día después de que Merlín cerrara la compra de Testa a Sacyr y apenas unos meses después de que Metrovacesa concluyera su reestructuración.

 

La posible compraventa no implicaría, necesariamente, cambios sustanciales en la oferta comercial y la operativa del centro comercial, más allá de las estrategias propias del nuevo propietario.