La formació Libérica ha protagonitzat aquest dijous 11 de juliol el segon dels concerts d’aquest any al Conjunt romà de Centcelles, durant el qual ha presentat el disc “Arrels”, en què revisiten grans estàndards de la cançó tradicional catalana com són “La Dama d’Aragó”, “El Cant dels Ocells” o “Els tres tambors” en clau de flamenc i de jazz.
Amb aquest concert a Constantí, s’iniciava la recta final de la gira de presentació d’aquest disc publicat l’any 2021 i que durant tres anys els ha portat per festivals de prestigi i escenaris tant diversos com el Festival de Jazz de Vitòria, Castello Sforzesco de Milan (Itàlia) davant més de 1.000 persones, i a realitzar concerts a Holanda, Alemanya, Hongria i a diferents festivals a Catalunya i l’Estat espanyol.
El projecte liderat pel contrabaixista Manel Fortià busca punts en comú entre la cançó tradicional catalana i el flamenc, utilitzant el jazz lliure com a vehicle conductor. En format de quintet, van anar desgranant un repertori que va connectar aquests dos móns coexistents dins la Península, que es troben a Libérica d’una manera orgànica i lliure gràcies al jazz, que es podria dir que s’ha convertit en una música integradora i en un llenguatge universal durant les darreres dècades.
La VII edició d’aquest Cicle de Concerts a Centcelles, organitzat per l’Associació dels Amics de la Música de Constantí amb la col•laboració de l’Ajuntament de Constantí, Repsol i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, continuarà el dijous 18 de juliol amb el concert del tenor Roger Padullès i el pianista Albert Guinovart. Durant aquest concert es presentarà l’obra guanyadora del IV Premi Centcelles de Composició Musical, “Tot l’enyor del demà”, obra del pianista Gerard López Boada.
Equip de redacció