El Col·legi Públic d’Educació Especial Sant Rafael (CPEE) de la Diputació de Tarragona ha guanyat, per tercer any consecutiu, el primer premi, en la categoria de col·legis – instituts, del 85è Concurs de Pessebres que organitza anualment l’Associació Pessebrista de Tarragona. L’acte de lliurament de premis es va realitzar el passat dissabte 1 de febrer a l’Ajuntament de Tarragona.
Ja fa uns anys que el CPEE Sant Rafael participa en aquest concurs, on prenen part tots els alumnes del centre, dels més petits als més grans. Aquest any, com a proposta innovadora, s’han utilitzat materials procedents del reciclatge i de taps de suro per elaborar les figures del pessebre, decorades de forma imaginativa pels alumnes. La iniciativa de fer ús de material procedent del reciclatge per elaborar el pessebre i les figures s’emmarca en el projecte d’Escola Verda.
A través de la confecció del pessebre, una activitat vinculada a la tradició nadalenca, l’alumnat posa en pràctica conceptes i habilitats apreses durant el curs, alhora que es fomenta el treball en equip, potenciant, d’aquesta manera, l’expressió de les emocions i el suport i la relació entre alumnes, sense oblidar el caràcter integrador i inclusiu de l’activitat, en la qual el centre participa amb igualtat d’oportunitats amb altres col·legis i instituts de la ciutat.
