.

El núvol tòxic de clor de l’incendi d’una indústria de productes per a piscines a Vilanova i la Geltrú. Foto: Àlex Recolons

La subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, demana respectar el confinament de la població de Vilanova i la Geltrú, el nucli de les Roquetes de Sant Pere de Ribes, Cubelles, Cunit i Calafell arran de l’incendi de matinada en una empresa de productes químics.

En una atenció a mitjans des del Departament d’Interior ha indicat que el confinament decretat és una mesura “molt garantista” i ha assegurat que la població pot estar tranquil·la. “Demanem a tothom que estigui confinat que continuï en aquesta situació”, ha dit per donar el temps necessari als operatius que hi treballen. A hores d’ara, no hi ha previsió de quan es pot desconfinar la població, però es farà “tan bon punt sigui possible” avisant a través d’una alerta mòbil.

Solé ha dit que Protecció Civil està monitorant el núvol per veure si cal modificar les zones d’alerta en funció de cap a on es mouen els fums a causa del vent o la meteorologia. En aquest sentit, ha explicat que cal estar al cas dels fums que han emanat en cremar pastilles de clor. Amb tot, a hores d’ara, no està sobre la taula ampliar el confinament a altres poblacions.