.

.

TOTS 21

El trofeu dels Premis Fòrum Comerç. Foto: Romà Rofes / Tarragona21.cat

El joier i artista Joan Blázquez ha revelat el trofeu que ha creat expressament pels Premis Fòrum Comerç de Tarragona, una gala organitzada per l’Ajuntament i Pimec Comerç que se celebra per primer cop aquest proper 30 de gener (a les 8 del vespre al Teatre Tarragona), i que cada any donarà diverses distincions als establiments comercials de la ciutat.

“Ens hem de treure el complex d’inferioritat respecte a altres ciutats del territori”

“Necessitem uns premis a l’alçada de la categoria comercial de la nostra ciutat. Tarragona està de moda i moltes marques de primer nivell hi volen aterrar”, assegura Florenci Nieto, president de Pimec Comerç Tarragona. “Sembla que tinguem un complexe d’inferioritat a nivell comercial respecte a altres ciutats importants del territori i ens l’hem de treure de sobre, perquè en realitat no hi tenim res a envejar; només ens falta vendre’ns”, apunta la regidora de Comerç, Elvira Ferrando, en una clara referència a la ciutat de Reus.

El president de Pimec Comerç Tarragona, Florenci Nieto; la regidora de Comerç, Elvira Ferrando i l'artista Joan Blázquez mostren el trofeu. Foto: Romà Rofes / Tarragona21.cat

El president de Pimec Comerç Tarragona, Florenci Nieto; la regidora de Comerç, Elvira Ferrando i l’artista Joan Blázquez mostren el trofeu. Foto: Romà Rofes / Tarragona21.cat

Nou trofeus en aquesta primera edició, un pel Mercat Central

En aquesta primera edició s’entregaran nou d’aquestes estatuetes, fetes de resina amb un recobriment de níquel, coure i bronze, i que representen una T de Tarragona que emergeix d’una columna romana i és abraçada per una C que representa el comerç local, i copada per l’escut de la ciutat. “Volíem una creació d’alta categoria, que fos un objecte ràpidament identificable, com ho és el Goya, i que tots els comerços desitgin tenir-lo”, ha explicat Ferrando. Blázquez també ha comparat el trofeu amb el Goya per les característiques i els materials utilitzats.

Els trofeus es repartiran en dues categories, els premis Fòrum Comerç Tarragona i els premis Comerç 2016. Els primers seran atorgats directament per l’Ajuntament i per Pimec, i en aquesta edició hi ha sis categories: el premi especial (que enguany rebrà el Mercat Central en motiu del seu centenari), el premi de reconeixement al comerç històric, el premi comerç just, el premi al gremi artesà, i el premi al millor aparador anual.

Els segons, concedits per un jurat on també hi ha representants de la Cambra, la Cepta i centres educatius i de formació com la URV, distingiran el millor comerç minorista del centre urbà de Tarragona, i els millors establiments comercials de Ponent i de Llevant. A banda, es distingiran amb un diploma acreditatiu tots aquells comerços que enguany compleixen 25, 40, 50, 60, 75 o 100 anys, i rebran una distinció especial totes les associacions de comerciants de Tarragona.

Com es pot optar als premis Comerç 2016?

Entre el jurat dels premis Comerç 2016 hi haurà cada any dues associacions de comerciants del centre, una de Ponent i una de Llevant, que hi participaran de forma rotatòria. Cada una d’aquestes associacions nominarà als premis Comerç 2016 tres dels seus establiments. A banda perquè pugin rebre el premi Comerç 2016. A banda, en breu tots aquells comerços que no estiguin adherits a cap de les associacions, o que no hagin estat nominats, podran sol·licitar ser-ne candidats mitjançant el web de l’àrea de Comerç de l’Ajuntament.

L’Ajuntament de Tarragona invertirà al voltant de 10.000 euros en l’esdeveniment, i Pimec n’aportarà 8.000 més. D’altra banda, el Port de Tarragona ha confirmat una dotació de 5.000 euros i l’AEQT també hi participarà amb una aportació que es concretarà properament.

Romà Rofes