.

L’alcalde, Rubén Viñuales, amb el Secretari General de l’Ajuntament de Tarragona, Joan Anton Font. Foto: Joan Carles Borrachero

L’Ajuntament de Tarragona ha presentat la nova ordenança de medicació. Es tracta de la primera ciutat de l’estat espanyol que disposa d’aquest reglament que entrarà en vigor el 17 d’abril pròxim. Aquest nou reglament suposa un punt d’inflexió en la introducció de la pràctica de la mediació en l’àmbit de l’administració local.

D’aquesta manera es volen reduir els conflictes, agilitzar-ne la resolució i, sobretot, fomentar la confiança entre l’administració i la ciutadania. La mediació pot ser iniciada per l’administració o a petició de la ciutadania. El procés inclou una fase inicial d’informació i consentiment, una de desenvolupament per identificar la problemàtica i explorar opcions, i una fase final per concretar i formalitzar els acords.


Altres notícies:


El Secretari General de l’Ajuntament de Tarragona, Joan Anton Font, ha remarcat que “som un ajuntament pioner perquè hi ha moltes administracions de l’Estat que fan mediació, però és civil o social, però cap administració està fent el que fa ara l’Ajuntament de Tarragona”. Font ha recordat qui va ser l’ideòleg de la nova ordenança de mediació. Es tracta de Maties Vives, que també va ser regidor de de l’Ajuntament de Montblanc i Síndic de la URV i “va ser qui va incorporar la mediació com a mitjà alternatiu a la resolució de conflictes”.


Altres notícies:


En el dia a dia de l’activitat de l’Administració es donen situacions en les quals no sempre es troba un encaix entre l’interès general i els interessos particulars. En aquestes situacions, cal trobar una forma equitativa per abordar les discrepàncies i la mediació ofereix una manera diferent d’encarar el conflicte. La mediació té com objectiu que els conflictes no es tanquin per la via de la imposició, el venciment, el càstig o la retribució, sinó mitjançant un camí orientat cap al diàleg, l’acord i la reparació.

La mediació entre l’Administració i l’interessat o interessada en el procediment es du a terme amb la participació d’un tercer imparcial, el mediador, que s’encarrega de facilitar el diàleg i l’entesa entre les parts.

Per tant, aquest nou reglament suposa un punt d’inflexió en la introducció de la pràctica de la mediació en l’àmbit de l’Administració Local. Ofereix l’oportunitat de millorar les relacions entre l’Administració i la ciutadania, aportant qualitat i valor afegit al servei públic. D’aquesta manera es volen reduir els conflictes, agilitzar-ne la resolució i, sobretot, fomentar la confiança entre l’administració i la ciutadania.