.

.

TOTS 21

Antic i nous propietaris, en una foto de família. Foto: Cedida

La llibreria La Capona de Tarragona, que va abaixar la persiana al juny per manca de relleu generacional, reobrirà abans de finals de mes. La Cooperativa Combinats, nova propietària del negoci, ha engegat una campanya de recerca de socis que acompanyin la llibreria en aquesta nova etapa. L’objectiu inicial és assolir 300 socis que abonaran una quota anual de 200 euros. Més endavant, la voluntat és arribar a les 500 persones, tot i que des de la cooperativa remarquen que la viabilitat del projecte està “assegurada”. De cara al 2023, s’espera crear una cooperativa de consum cultural a la ciutat. Els antics propietaris de la llibreria han celebrat l’acord amb la cooperativa i han fet una crida als clients perquè donin suport al projecte.

La campanya de captació de socis per conformar un grup de consum cultural ja està en marxa i de moment, ja hi ha una desena d’adhesions, segons han confirmat des de la cooperativa Combinats. A canvi d’una quota anual, els socis podran gaudir de descomptes en la compra de llibres, a més d’altres avantatges en l’agenda cultural que impulsarà el negoci al llarg de l’any. Així, també podran reservar per avançat les novetats literàries o participar d’espais de trobada de forma preferent. Segons el nou director de la Capona, Oriol Picas, la voluntat d’aquesta nova etapa és “posar al centre la ciutadania” a través d’aquesta programació vinculada estretament amb Tarragona i crear sinergies amb altres actors culturals.

Pel que fa al fons de catàleg que tindrà la llibreria, els nous propietaris han anunciat que es prioritzarà el públic infantil i juvenil, el qual consideren que podrà fer “un procés de vida” amb la lectura. Tot i això, no es tractarà d’una especialització i la resta de públics també tindran el seu espai entre les estanteries de la botiga. D’altra banda, hi ha prevista una redistribució de l’espai, encara que els nous propietaris han afirmat que es mantindrà la seva essència. Segons Jordi Collado, membre de la Cooperativa Combinats, es tractarà de canvis menors relacionats amb la disposició dels llibres, per fer el local més agradable per al client.

La reobertura de la llibreria està prevista per abans de Santa Tecla i mantindrà els llocs de treball que tenia la botiga fins ara. Així, seran tres treballadors als quals se sumarà un quart que dirigirà el negoci.

Els socis fundadors, presents en la nova etapa

Davant d’aquesta nova etapa, els socis fundadors de la llibreria seran coneixedors dels canvis que es puguin aplicar i “no estaran gaire lluny”. D’aquesta manera, Josep Rovira, Ricard Espinosa i Pau Espinosa han refermat la seva confiança i suport envers els nous gestors de cara als propers mesos. A la vegada, han fet una crida a la clientela habitual a seguir acudint al local per mantenir viu el negoci, tot i el canvi en la gerència. Ho han escenificat aquest divendres al matí, en la presentació del projecte, el qual desitgen que continuï treballant per ser un referent cultural a la ciutat. En aquesta línia, Ricard Espinosa ha remarcat la importància de “tractar bé” als autors locals des de La Capona, així com continuar vinculats en iniciatives culturals que es facin a Tarragona.

Des de l’anunci de tancament definitiu, que es va efectuar el 30 de juny passat, les ofertes de traspàs han estat diverses. Uns dels socis fundadors, en Josep Rovira, ha explicat que la proposta que s’ha mantingut ferma des de l’inici fins aquest dijous, dia en què s’ha signat, ha estat la de la Cooperativa Combinats, la qual han celebrat.

A mitjà termini, la voluntat dels nous propietaris és convertir el grup de consum en una cooperativa de consum cultural a Tarragona, amb la qual garantir el futur del negoci. Segons Collado, es tractaria d’un objectiu que podria ser una realitat l’any vinent i que permetria mantenir el model històric i alhora, introduir-hi una lògica cooperativista.

Ariadna Escoda