
Foto de la Biblioteca Mestra Maria Antònia, amb la visita del Conseller de Treball
Artistes de totes les èpoques han immortalitzat els llibres o l’acció de llegir en les seves obres: l’alemany Ludger Tom Ring el Jove ho va fer al segle XVI; el francès Gustave Courbet, al segle XIX; John Currin, l’any 2005… Ara, algunes d’aquestes obres universals adquireixen una nova textura i significat a l’exposició ‘Trenkadís’, de l’artista de Torredembarra Jordi R. Morera (Morera). La mostra s’inaugura aquest dijous, 14 de març, a les 18 h, a la Biblioteca Mestra M. Antònia. L’acte, d’entrada lliure, inclourà La performance ‘Passar a gual’, realitzada per l’artista Manel Martínez Vilàs i el propi pintor Morera.
L’exposició gira a l’entorn del llibre com a objecte i de la lectura com a passió, a través de la reinterpretació de quadres coneguts que es poden contemplar en museus d’arreu del món i també en col·leccions privades. A l’autor, la idea va sorgir-li llegint el llibre L’art de la lecture, de Pompei a nos jours, on es repassen algunes de les principals obres de l’art universal on apareixen llibres o persones llegint. El repte de Morera ha estat traduir-les al llenguatge del collage, donant-los-hi una interpretació personal.
L’exposició inclou també poemes visuals, a modus de petites instal·lacions. Així mateix, s’hi pot trobar el quadre ”Obrint cels’ (homenatge a Braille), una aproximació al món intern de les persones cegues. Aquesta obra és tàctil, i juga amb diverses textures i relleus perquè pugui ser llegit a ulls closos per tothom. D’altra banda, dues escultures de Francesc Roig Morera serveixen per maridar llibre i volum.
L’exposició es podrà visitar de franc durant un mes, en l’horari habitual de la biblioteca pública.
L’autor
Nascut el 1956, Morera va estudiar a l’Escola Llotja i també al Centre Artístic Sant Lluc de Barcelona. També va cursar el postgrau en Didàctica d’Arts Plàstiques a la Universitat Autònoma de Barcelona, i ha estat professor de secundària en aquesta especialitat. Ha realitzat exposicions individuals i col·lectives en destacades sales d’arreu de Catalunya i ha guanyat diferents premis d’art. És membre fundador del col·lectiu GROP. En l’actualitat col·labora amb els tallers d’arts plàstiques al Grup de Dones de Torredembarra i continua ideant noves obres amb una forta vinculació amb el seu territori i amb el conjunt dels paratges de la Mediterrània.

Equip de redacció