.

La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, parla en roda de premsa a la cambra. Foto: Núria Julià

L’encara presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha comparegut aquest dijous al migdia per confirmar que, tal i com havia avançat l’ACN, no presentarà candidatura per repetir en el càrrec en la legislatura que arrencarà ara després del 21-D.

Forcadell, però, ha avisat que “no deixa la política” perquè seguirà com a diputada d’Esquerra a la cambra i pensa continuar “treballant per un país més just i més lliure”. En el seu balanç, la republicana ha reivindicat el seu paper i el de la majoria sobiranista de la Mesa en “no haver cedit a la censura” i haver permès “que al Parlament es pugui parlar sempre de tot”.

Així, ha dit que marxa de la presidència “orgullosa de la feina feta” malgrat “les dificultats, els errors i la constant judicialització de la política” per part de l’Estat espanyol. De la mateixa manera, ha lamentat que durant el seu mandat s’hagin “traspassat algunes línies vermelles” en el debat polític, i de cara al futur president del Parlament, ha considerat que hauria de ser algú “lliure de processos judicials” com el que ella té engegat pel procés sobiranista.

En aquests dos últims anys, Forcadell ha declarat davant la justícia diverses vegades per permetre el debat i votació de diverses resolucions relacionades amb el procés i el Suprem manté una causa oberta contra ella. De fet, va passar un dia a la presó i en va sortir en llibertat sota fiança. Tot i la seva decisió, Forcadell seguirà treballant com a diputada per representar la majoria dels catalans que es va expressar a les eleccions del 21-J.

Rafa Garrido