
Fotografia dels premis Ones de l’any 2018.
Els Premis Ones Mediterrània, que se celebraran el pròxim 7 de juny al Teatre Metropol de Tarragona, han reservat en una sola setmana 125 entrades d’un total de mig miler disponibles. La xifra, rècord en la història del certamen, indica l´interès que ha despertat el 25è aniversari dels Premis Ones, que també han obtingut un ampli ressò entre els mitjans de comunicació i les xarxes socials. Una altre indicador positiu són les 39.100 impressions obtingudes a Twitter també en una setmana, d’un total de 40.800 en els últims 28 dies.
En total, Mare Terra Mediterrània atorga deu reconeixements a la tasca a favor del medi ambient, el drets humans i la justicia social. Quatre dels galardons s’han concedit a entitats i sis, a cinc dones. L´únic home premiat, a més, feia equip amb una d’elles. Els galardonats d’aquesta 25 edició són els periodistes Lydia Cacho, Raquel Ejerique i Nacho Escolar; la psicóloga, conferenciant i esportista d’èlit Irene Villa; la veterinària, ramadera, poeta i escriptora Maria Sánchez i l’artista Amparo Sánchez.
Pel que fa a les entitats, es reconeix el despatx d’advocats Guernica Group, l’entitat mexicana Verde Balam; el festival Tarraco Viva i la Unitat Agrícola de BASF. A la gala, també es lliurarà el premi concedit per Ecoticias al Partit animalista contra el maltracte animal (PACMA) i de Sirusa a l’Ajuntament de Cambrils.
Cal recordar que l’entrada a la cerimònia és gratuïta, però cal fer reserva prèvia a Mare Terra Fundació Mediterrània, bé al telèfon 977 55 13 00 o al correu electrònic a direccion@mare-terra.org.

Equip de redacció