.

La sessió d’aquest dijous també ha aprovat les festes locals de 2026. Foto: Cedida

L’Ajuntament de Constantí ha aprovat una modificació puntual del POUM durant la sessió ordinària del Ple que s’ha celebrat aquest dijous 6 de febrer. La proposta va comptar amb els vots favorables de l’equip de govern (PSC) i d’ERC, i l’abstenció de VOX.

En aquest punt es proposava l’aprovació inicial d’una modificació del planejament urbanístic, en relació a diversos paràmetres d’ordenació de les edificacions, per tal de redefinir i aclarir situacions que resultaven poc entenedores en la normativa actual. Un  altre objectiu d’aquesta modificació és facilitar la implantació d’habitatge unifamiliar aïllat

Cal recordar que el POUM es va aprovar al 2009 i durant el transcurs d’aquests anys, s’han d’anar adaptant i corregint errades materials i aclariments per a una millor interpretació de la mateixa normativa.


Altres notícies:


La modificació aprovada se centra en 9 apartats: les separacions mínimes de les edificacions als llindars de parcel·la; les distàncies i separacions mínimes d’habitatges en les claus 2 i 4b; el còmput de superfície construïda de cossos sortints i porxos; les distàncies i separacions mínimes en piscines i possibilitat d’implantació en zones urbanes; els límits de protecció de la xarxa de camins rurals; la parcel·la mínima i condicions complementàries de la clau 3; diverses consideracions relatives a l’ús de l’habitatge; edificacions auxiliars en habitatges unifamiliars aïllats; i, finalment, I el 9è les separacions a llindars d’edificacions i instal·lacions en sòl no urbanitzable.

Durant la sessió d’aquest dijous també s’han aprovat les festes de caire local per a l’any 2026. Seran el dia 20 de gener (dimarts) i l’1 d’agost (dissabte).