.

Portades de la revista Fashion Club, que dirigia Màrius Serra amb el pseudònim de Mario Ferreri. Foto: URV

Portades de la revista Fashion Club, que dirigia Màrius Serra amb el pseudònim de Mario Ferreri. Foto: URV

Màrius. Creativitat sense barreres és l’obra que rescata la figura de Màrius Serra i Flores, publicista, dissenyador i home polifacètic responsable d’un punt d’inflexió en el desenvolupament publicitari, cultural i comercial de la Tarragona dels anys 70, 80 i 90. Editat a cura de la professora del Departament d’Estudis de Comunicació, Assumpció Huertas, i la periodista Helle Kettner Høeberg, han intervingut en el treball de documentació i recull dels testimonis més d’un centenar d’estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques.

Expliquen de manera divulgativa aspectes de la seva biografia i el seu recorregut per diferents àmbits com ara la publicitat, el disseny gràfic, la moda, la senyalització i la ràdio, alhora que es reprodueix una tria de la seva obra gràfica. El llibre, de Publicacions URV, es presentarà dijous 15 de desembre a les 19:30 h a l’Aula Magna del campus Catalunya en un acte obert que serà un punt de trobada per als col·laboradors i comerciants que van treballar amb Serra.

Establiments de l’època com Arimany, El Negrito i la Negrita, Tomàs Calvo, Roba, Anna Pons, Antonieta Agustí, Fleca Flaqué, el Mercat de Tarragona i Pacha van treballar amb aquest publicista fet a sí mateix. Nascut a Barcelona, va arribar a la ciutat de Tarragona als anys 70, “on va veure que estava tot per fer” a nivell publicitari, explica Assumpció Huertas. Va dinamitzar el comerç no només a través de la creativitat d’anuncis, sinó també engegant suports i formats com ara revistes multisectorials, gales i programes radiofònics. Màrius Serra és també l’artífex de la senyalètica del polígon petroquímic de Tarragona.

Màrius Serra i la seva dona, Anna Martín Martín. Foto: URV

Màrius Serra i la seva dona, Anna Martín Martín. Foto: URV

Huertas va embarcar-se en el projecte de recuperar el llegat d’aquest publicista a partir de la visita que va fer-li Mercè Alonso, restauradora i conservadora de material gràfic del Museu d’Arts Gràfiques de Barcelona, que considerava que l’obra de Serra no podia romandre en un calaix. A partir del material que va proporcionar-li, Huertas va implicar els estudiants de l’assignatura Fonaments de la Comunicació Publicitària i de les Relacions Públiques, que, a partir de la visita de David Serra, fill del publicista, i de Jesús Monllaó, reconegut director de cinema amic de la família, van estirar el fil i van fer un treball de cerca d’informació a partir d’entrevistes a la família, els amics, anunciants i clients de Màrius Serra.

Helle Kettner Høeberg, Anna Ferran i Mireia Ribé, periodistes i alumni del màster de Comunicació Estratègica de la URV han estat les mans responsables de la redacció, que es complementa amb l’anàlisi de l’obra gràfica de Màrius Serra a càrrec de Tin Fonts Forcadell, professora de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona i degana del Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, i l’edició gràfica de Roser Martínez, dissenyadora.

El llibre és una coedició de la Publicacions URV i el Centre d’Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver. Forma part de la col·lecció Publicacions del CEHSGO i es pot trobar al catàleg de l’editorial de la Universitat.

 

/* JS para menú plegable móvil Divi */