
Imatge d’arxiu del Centre d’Amics de Reus.
El Centre d’Amics de Reus atorgades de fa 38 anys el guardó ‘El Més Amic de Reus’ per distingir les persones i/o entitats que han dut a terme una trajectòria rellevant i han contribuït a enaltir el nom de la ciutat arreu. Enguany, per acord de la Junta Directiva, ratificat per l’Assemblea General de socis i sòcies del dia 28 d’abril, es va nomenar ‘El Més Amic de Reus 2021’ a l’Associació de Concerts de Reus, que compleix el seu centenari.
L’Associació de Concerts de Reus és una institució musical privada, fundada el 1921 sota la presidència del Dr. Pere Barrufet i Puig. La fundació de l’entitat va anar a càrrec d’un grup de reusencs melòmans que volien gaudir de concerts en directe sense haver de desplaçar-se a Barcelona. El concert inaugural va anar a càrrec del gran pianista francès Alfred Cortot el 23 de desembre del 1921 al Teatre Bartrina. A inicis de l’any 1922 els concerts ja es programaven al Teatre Fortuny.
L’esclat de la Guerra Civil, l’any 1936, va fer que cessessin les activitats de la institució fins l’any 1954, temporada que va iniciar una segona època de l’Associació, fins a l’actualitat.
L’acte entranyable de lliurament d’aquesta distinció se celebrarà el proper dia 11 de juny (dissabte), en el decurs del dinar que tindrà lloc al Restaurant ‘La Bella Itàlia’ (Passeig de Mata, 36), a dos quarts de dues del migdia.
Redacció