Pla mitjà d’alguns manifestants avançant davant el dispositiu policial al voltant del monestir de Poblet amb motiu de la visita dels monarques, el 20 de juliol. Foto: ACN

Serà en el marc d’una moció elaborada per l’ANC, Arran, CDR de Tarragona, Endavant, 3a Joventut x la República, JNC i Òmnium Cultural, i presentada per la CUP. A més, han sol·licitat a la Diputació de Tarragona que pengin la pancarta «Llibertat presos polítics» a la façana del seu edifici

En una setmana intensa arran de la presència del reis borbònics a casa nostra, quan es recomana evitar desplaçaments, i on hem tornat a viure la brutalitat policial i les complicitats d’una policia que està al servei de l’estat espanyol, les entitats que han elaborat aquesta moció proposen al Consell Plenari retirar les banderes espanyoles de la plaça Imperial Tàrraco, la plaça de la UNESCO i del Palau de Congressos; retirar el retrat del rei Felip VI del Saló de Plens i no penjar la bandera espanyola durant les festes de Sant Magí i Santa Tecla. Aquesta moció s’ha fet arribar als grups municipals d’ERC, JxT, ECP i la CUP, i actualment només ha estat assumida per les cupaires.

Les formacions sobiranistes consideren que l’aprovació i compliment d’aquests acords són un primer pas a mode d’intencions d’una voluntat de trencar amb el govern municipal anterior i amb l’estat espanyol, i que “mostren un compromís per afrontar noves accions i reptes que suposin avançar en aquest procés de ruptura”.

Amb tot, les entitats que han elaborat la moció es mostren conscients que actualment Tarragona té moltes prioritats a nivell social, urbanístic i cultural, sobretot arran de la COVID-19, però també “pensem que el que estem demanant no suposa cap tipus de despesa, ni cap tipus de procediment feixuc que tregui energies al govern municipal per afrontar els reptes cabdals de la ciutat”.

Finalment, aquestes formacions i entitats recorden que els dos únics gestos públics del govern d’ERC i ECP per mostrar cara enfora el seu posicionament respecte la situació de repressió i regressió democràtica han estat els de canviar de lloc el quadre del rei Felip VI, que presidia el Saló de Plens, ocupant actualment un espai més secundari, i portar a debat i aprovació col·locar la pancarta de «Llibertat presos polítics» a la façana de l’Ajuntament. En aquest sentit, aquest matí les formacions sobiranistes han fet arribar una petició a la Diputació de Tarragona per tal de reclamar i reivindicar la llibertat dels presos i les preses polítiques penjant-hi també la pancarta.

ANC, Arran, CDR de Tarragona, Endavant, 3a Joventut x la República, JNC i Òmnium Cultural