
Marc Montalvo, en una acció del partit. Foto: Nàstic
El Nàstic ha caigut a casa de manera inesperada en ser superat pel filial de l’Athlétic de Bilbao per un contundent 0-2.
Ibai Sanz ha avançat els bascos al minut 15 i un posterior gol de Varela al tram final del partit, al minut 79, ha definit una derrota dolorosa i deixat glaçada la parròquia grana, que en més de 7.200 espectadors s’havia reunit al Nou Estadi Costa Daurada.
Una derrota a casa difícil de pair, en un moment força inoportú i contra un rival de la meitat de la taula classificatòria. Els grana, molt espessos i passius, han mostrat una cara B inhabitual aquesta Lliga. Es tracta de la primera derrota grana aquest 2025.
Altres notícies: |
Els grana han sortit desendollats des de l’inici i era el Bilbao Athletic qui proposava en atac, acostant-se a l’àrea local amb perill. Ben aviat es transformaria en gol el domini visitant. Ibai Sanz remataria de cap una centrada de córner que Pablo Fernández no podria rebutjar amb certesa.
No podia començar pitjor el partit i li tocava una nova remuntada al Nàstic, que es feia amb el domini del joc, però sense generar ocasions de gol. Seria justament el conjunt basc el que tindria el segon, quan en una contra, Migue Leal salvaria el que hagués estat un xut franc d’Azkune.
Tardaria mitja hora el conjunt grana a generar la primera ocasió clara de gol: Víctor Narro empalmaria en direcció a l’escaire, però el porter visitant rebutjaria portentosament. Tornaria a l’ofensiva el quadre basc i Ibón Sánchez remataria fregant el pal dret de Varo. Nou avís. Els grana acabarien la primera part sense generar més ocasions i amb la sensació que era més fàcil rebre el 0-2 que assolir l’empat.
Després d’un inici frustrant de la segona part, amb els bascos de nou més ben situats sobre la gespa, Antoñín i Pablo Fernández, en dues accions gairebé consecutives, aconseguien generar perill. Pablo centraria des de l’esquerra de manera enverinada i la bimba acabaria al pal.
Quan semblava que l’empat s’acostava arribaria l’estocada final: Iker Varela remataria molt fort i ben ras i Varo no podria evitar refusar-lo. Un 0-2 que al minut 79 ja feia olor a sentència. Alguns espectactadors començaren a desfilar. Semblava que arribaria aleshores l’empenta final grana: però només es traduiria en un xut mal dirigit de Jaume Jardí, moltes ganes, però poca cosa més. Una tarda decepcionant i inesperada que frustra la relativament bona raxa que vivia el Nàstic.

Equip de redacció