.

Imatge del Sant Crist. Foto: Arxiconfraria del Sant Crist

Enguany el Viacrucis de Divendres Sant compleix 125 anys, i es per això que l’Arxiconfraria del Sant Crist de la Creu de la Parròquia de Sant Joan de Reus té programats alguns actes per la celebració.
Amb la baixada de la Creu que es va celebrar el 8 de març es va aprofitar per inaugurar una exposició de fotografia del Solemne Viacrucis. Els següents actes són aquests:
Dijous 13 de març, a 1/4 de 9, conferència a càrrec de Josep Fàbregas, doctor en Història, sota el títol “Del 1900 al 2025: 125 anys del Solemne Viacrucis’. Presentació del programa, cartell del viacrucis i postal en motiu del 125 aniversari.
Dissabte 15 i per primera vegada es farà un viacrucis pels carrers del Barri Sol i Vista.
Diumenge 16, el viacrucis serà representat en 4 escenes de la Passió pel grup de la Teatr’era tenint com a espectadors nens i nenes de la catequesi i tots els que hi vulguin assistir.
Ofrena del ciri Pasqual a la Parròquia com cada any per l’Arxiconfraria, sols que enguany la temàtica serà relacionada amb els 125 anys,realitzat i pintat per Teresa Guardia.
A part d’aquests actes es continuarà fent la visita i Viacrucis al Santuari de Misericòrdia (després de la pandemia ho van iniciar, és a dir, fa pocs anys).
Viacrucis als jardins de les Germanetes dels pobres el diumenge de rams a la tarda i amb l’entrega del ciri Pasqual, que com cada any l’Arxiconfraria li ofereix el dissabte abans del Viacrucis.
Trobada de bandes de Setmana Santa organitzat per l’Arxiconfraria Sant Crist de la Creu amb dos recorreguts pels carrers de Reus.
Divendres Sant. A les 7 del matí Solemne Viacrucis, sent la portadora de l’estendard la regidora de l’Ajuntament Mariluz Caballero.
Enguany hi ha un petit canvi de recorregut per les obres del carrer Ample, baixaran pel carrer Castellvell, Avda Pintor Tapiró, Plaça Llibertat per seguir amb el mateix recorregut fins arribar a la Parròquia.
A la tarda es participarà a la Solmene Processó amb el pas de la Llançada (amb el Sant Crist de la Creu).
Més cap a la tardor hi haurà un concert com a cloenda dels 125 anys i una missa al Santuari de Misericòrdia també per finalitzar aquests 125 anys.