Les Festes de la Misericordia de Reus han acabat aquest diumenge a la nit després de superar els entrebancs de l’aiguat de divendres, que han comportat finalment una prórroga per aquest dilluns (a partir de les 18:30 hores) amb la reprogramació del Seguici Petit suspès divendres.
La clausura ha tingut com a protagonista el Santuari. Primer amb les ballades dels gegants, els nanos, les danses i el bestiari, l’actuació castellera amb els Xiquets de Reus i la tradicional baixada del Ball de Diables de Reus, amb la participació del Ball de Diables i els diables particulars. A l’interior del temple, l’Àliga de Reus ha ofert a la Mare de Déu de Misericòrdia el seu ball solemne curt amb l’acompanyament musical de la Cobla Reus Jove.
El punt final l’ha donat l’encesa de la Víbria i el Drac i Carretillada de Misericòrdia a càrrec del Ball de Diables, pas previ a l’encesa de la façana del santuari i a la mostra piromusical a càrrec de la Pirotècnia Igual.
Us deixem la visió personal de la jornada per part del fotògraf Fabián Acidres.
Redacció
No se hasta que punto es legal este tipo de fiestas.
– Molesta a los vecinos que son ajenos a la fiesta, los ajenos a la fiesta tenemos por obligación participar en ella, quieras o no, no puedes escapar.
– Los perros hace poco han sido considerados por ley miembros de la familia hasta el punto que es motivo de discordia en caso de separación, debido a los petardos sufren mucho y no son respetados, tienen derecho ha estar tranquilos.
– Es “misterioso” que la residencia de ancianos de al lado de los petardos no se quejen salvo que el Ayuntamiento los compensen (según dicen las malas lenguas).
– En esta sociedad democrática cada uno puede hacer lo que le pase por los cojones pero sin molestar al otro y sin obligar a nadie a ser participe de ninguna fiesta.
– Si yo quiere hacer esta bestialidad de ruido el dia de mi Santo (que lógicamente siento mas que otro dia), ¿me permitirán hacer todo el mismo ruido?, o ¿me mandarán la Guardia Urbana?
– Señor Alcalde, el próximo año métase los petados debajo de su cama y así respetaremos los derechos de los perros.