.

L’Irene Marín i el David Gironés. Foto: Cedida

Qui no recorda Freddie Mercury dalt d’un escenari cantant l’arxiconegut tema ‘The Show Must Go On’. Malgrat la pandèmia, segur que el cantant de Queen hagués estat fidel al seu lema. Tot i aquesta situació extraordinària, amb confinaments i mesures de prevenció pel coronavirus, el compositor britànic hagués volgut que l’espectacle no s’aturés.

A Tarragona, la Queen i el King tenen nom i cognoms: la reina és la Irene Marín i el rei és en David Gironés. Dos emprenedors del nostre territori que han posat en marxa el projecte Show Must Go Home (l’espectacle va a casa), una plataforma innovadora amb un nom tan ben trobat que vol servir d’instrument perquè els grups de música, els DJ’s, els monologuistes o qualsevol artista puguin seguir actuant i ser vistos pels amants de la cultura. Tot mitjançant unes sales d’espectacles virtuals, en temps real, i a la que poden accedir els interessats i interessades mitjançant un simple registre a la web: www.showmustgohome.org

Show Must Go Home ha vist la llum en dues setmanes en què la Irene i el David, cadascú a casa seva, han anat a dormir i s’han llevat pensant, ideant i treballant en el que inicialment era només una idea. El confinament els va permetre volcar-se de ple: «Tenim molt bon feeling professional i vam connectar en la mateixa idea. I dit i fet, dia rere dia de trucades, e-mails, videotrucades i ‘cuinant’ el projecte en sisena velocitat», expliquen els seus creadors.

La curiositat principal és que Show Must Go Home s’ha creat fruit de la casuística que el confinament ha provocat, és a dir, ‘pencant’ a casa. Tarragona21 va tenir l’oportunitat d’assistir a la primera trobada cara a cara de la Irene i el David, a pocs dies que la plataforma portés a terme les primeres actuacions. Mantenint els protocols de seguretat, asseguts en un banc i equipats amb els seus ordinadors personals, tots dos reconeixien que «hem parit aquesta idea de forma no presencial, la Irene a Calafell i jo a Salou. La clau ha estat que no hi havia més persones implicades i tot ha estat bidireccional pel que fa a la comunicació i això ens ha comportat molta agilitat», exposa la Irene.

La plataforma musical que ha creat la parella d’artistes

Festivals d’estiu, actuacions de Festa Major, concerts arreu de la geografia nacional que s’han suspès o posposat pel 2021. El calendari de ‘bolos’ (actuacions) dels artistes es troben sine die, amb les conseqüències econòmiques que això suposa. El David, bon coneixedor del sector musical i on ha demostrat ser una autèntica navalla suïssa al exercir de tècnic de so, d’il·luminació i de DJ, assegura que «la finalitat és poder ajudar als artistes. Amb el que aconseguim econòmicament el principal propòsit és mantenir la plataforma i destinar una part també a empreses i organitzacions que estan dedicant cos i ànima a lluitar contra el Covid-19. L’espectador només ha de comprar la seva entrada per viure l’espectacle que desitja».

La Irene i el David fan pràcticament de tot, ara és el moment de cercar patrocinadors i posar-se en contacte amb els grups: «Hem creat la web, hem activat les xarxes socials, les proves tècniques també i aquest cap de setmana ja hem aixecat el teló amb les primeres actuacions. Que el ritme no pari!», afirmen convençuts del treball i amb gran entusiasme.

Un moment de la primera actuació el passat diumenge. Foto: Cedida

A més de néixer amb un clar ADN de responsabilitat social corporativa, un dels objectius de Show Must Go Home es troba en que el públic pugui interactuar amb els artistes: «No volem que la gent des de casa siguin ‘simples’ espectadors, volem que mitjançant el canal de xat de cada actuació puguin escriure, comentar-nos les sensacions del concert, demanar una cançó al músic o proposar un brindis amb la cervesseta als assistents. Que visquin els directes!», exclama una Irene contagiada d’il·lusió i motivació.

Des de l’eternitat, Freddie Mercury, un mite vivent de la música mundial, veient com està el panorama fins que aparegui la vacuna del coronavirus, segur que hagués estat prediposat a reversionar el seu ‘The Show Must Go On’ per Show Must Go Home. I és que com ell, quan era un cantant completament anònim en els seus inicis, no hagués volgut que els artistes i els músics s’haguessin quedat sense actuar.

Helder Moya