TOTS 21

El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró. Foto: Cedida

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), amb la col·laboració de la Generalitat, ha posat en marxa la primera Lliga catalana d’e-sports. Es tracta d’una plataforma digital d’organització de competicions oficials d’esports electrònics (e-sports) de les federacions de Catalunya, i que combina la reproducció multimèdia de contingut. El projecte agrupa la competició oficial de les modalitats de deu federacions. A més dels esportistes federats, també hi podran participar aficionats. Aquesta lliga d’e-sports, que es posarà en marxa a partir de l’abril, es desenvolupa en el marc d’un conveni entre el Departament de Polítiques Digitals i la UFEC, que estableix una subvenció de 50.000 euros.

En la primera Lliga catalana d’e-sports, hi participen les federacions de beisbol, ciclisme, automobilisme, motociclisme, golf, escacs, bitlles, caça, tennis i futbol, que ja compta amb la seva competició. El projecte es posarà en marxa a partir del 6 d’abril de forma progressiva amb cinc esports: automobilisme, golf, ciclisme, tennis i escacs. La resta començaran al llarg de l’any. Es preveu que es puguin arribar a celebrar cada temporada uns 60 tornejos d’esports electrònics en diferents formats.

La participació de les federacions esportives de Catalunya és el fet diferencial respecte a la resta de plataformes de competició digital organitzada

La participació de les federacions esportives de Catalunya en aquest projecte és el fet diferencial respecte a la resta de plataformes de competició digital organitzada. A través d’un comunicat, els responsables de la Lliga catalana d’e-sports indiquen que l’empara de la competició digital per part de les federacions «garanteix l’aplicació del principi d’integritat competitiva, l’estructuració del consum digital sota hàbits saludables i el desenvolupament del joc d’acord als valors propis de l’esport tradicional».

La idea és que les diferents federacions vagin incorporant-se a aquest nou model de competició. Per a aquesta primera edició, també hi ha previst organitzar un macroesdeveniment en què es disputaran les finals de cada esport.

El públic principal de la iniciativa és l’esportista federat que vulgui combinar la pràctica en directe amb la virtual

El públic principal de la iniciativa és l’esportista federat que vulgui combinar la pràctica en directe amb la virtual. De tota manera, les competicions estaran obertes a qualsevol aficionat als esports electrònics, independentment de si practiquen algun esport de forma individual o organitzada i de si estan federats. En aquest sentit, es podrà formar part de qualsevol competició, lliga o de formats open amb una llicència federativa digital gràcies a un sistema de micropagament per participació. El calendari de tots els esports estarà obert a la ciutadania i es podrà competir en més d’un esport.

En la presentació de la lliga, el conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ha destacat que el projecte «fusiona dues indústries tan importants com el sector dels videojocs i el de l’esport» i ha assegurat que és una «oportunitat per crear riquesa i llocs de feina».

El president de la UFEC, Gerard Esteva, ha ressaltat que és la primera vegada que les federacions esportives organitzen de forma oficial les competicions de les seves modalitats en versió d’e-sports. «Hem de posar el focus en un sector creixent, amb milions d’entusiastes i espectadors, i amb el qual compartim el vessant competitiu i d’entreteniment», ha reflexionat.

ACN