.

Imatge de la promoció de la secció oficial del concurs del festival

Imatge de la promoció de la secció oficial del concurs del festival

La pel·lícula Sonata per a Violoncel, de la tarragonina Anna M. Bofarull, ha estat seleccionada dins del concurs oficial al World Premiere Film Festival Philippines, que es farà el pròxim del 25 al 27 de juny a Manila,.

Sonata per a Violoncel comença així el seu camí internacional després de què pocs dies abans, el 3 de juny, s’estrenarà a Catalunya al festival FIC-CAT que es farà a Roda de Berà.

La pel·lícula ja es va poder veure al Festival de Màlaga on es va fer l’estrena oficial fora de concurs en aquella ocasió.

A Manila Sonata per a Violoncel entrarà en competició a la secció oficial del Festival amb quatre pel·lícules més que fins ara ja han estat seleccionades.

A més a més del film d’Anna M. Bofarull també entren en concurs la rusa The Territory (Territoriya) dirigida per  Aleksandr Melnik, l’espanyola Tres Mentiras (Three Lies) d’Ana Murugarren, la taiwanesa The End of Love (愛情的盡頭) de Li-Da Hsu i la turca, Crimean (Kirimli) del director Burak Cem Arliel.

Una Sonata Tarragonina que es fa universal

Sona un Violoncel amb diversos moviments escrits a la perfecció. Ho fa en un menjador minimalista, on predomina el blanc i on la llum entra a raig durant el dia i es fon amb la il·luminació d’unes llums a mesura que avancen les hores.

La càmera es fixa en les mans de la Júlia (Montse German) protagonista indiscutible del drama. German deixa de ser aquella infidel de la tele per ficar-se sota les ordres de la tarragonina, Anna M.Bofarull, que ha tret aquell registre més profund de l’actriu catalana.

Amb els paisatges quotidians de Tarragona com a clara protagonista de la història, Sonata per a Violoncel, es mou entre Berlín, Barcelona o el Pallars entre d’altres.

El repte de la tarragonina, Anna M. Bofarull, era aconseguir explicar una malaltia que ha viscut de prop com la fibromiàlgia amb un fil argumental que li doni vida a l’obra.

De ritme pausat, amb tocs que recorda a Henckel Von Dinnersmarck abans de “The Turist”o de les primeres passes de Téchiné, Sonata per a Violoncel, té en Montse German i Juanjo Puigcorber a dos dels seus grans atractius.

La presència de Jan Cornet i Marina Salas fa trobar aquell contrast necessari entre experiència i joventut a la pantalla.

Anna M. Bofarull troba el punt perquè l’espectador entri de ple en la història i pateixi al costat de la Júlia quan aquesta entra per primer cop a la visita del metge o pateix els primers símptomes d’una malaltia que sense avisar la fa perdre entre els nervis i l’angoixa.

En segon pla queda la relació entre alumne i mestre o aquella història d’amor que sembla inacabada entre representant i concertista.

Quim P. Casadesús

/* JS para menú plegable móvil Divi */