.

Foto de família dels guardonats al Memorimage

Foto de família dels guardonats al Memorimage

La desena edició de Memorimage, Festival Internacional de Cinema de Reus ha entregat aquest vespre els Premis Memorimage 2015 al Teatre Bartrina.

‘Joana Biarnés, una entre tots’, dirigida per Òscar Moreno i Jordi Rovira, s’ha declarat la gran triomfadora del Memorimage 2015 al guanyar 3 dels 5 premis del festival.

El jurat del Memorimage 2015, format per Marc Cubells, Toni Orensanz i Francesc Torres, ha decidit atorgar per unanimitat a ‘Joana Biarnés, una entre tots’ el Premi Ciutat de Reus a la millor pel·lícula d’aquesta edició per “ser una gran història que et captiva des del començament fins el final i que revela una realitat desconeguda de gran interès. Per ser una plataforma que projecta valors d’igualtat, esforç, lluita i superació, a més d’una lliçó d’humilitat. I també, per la seva tensió narrativa, el tractament dels grafismes, la postproducció de les imatges i la feina ben feta.”

A més el film ha recollit també el Premi MemoriJove, atorgat per votació popular pels alumnes assistents a les projeccions matinals, així com també el Premi del Públic.

El Premi MemoriReus-Rabassa, dotat de 300€ patrocinat per Rabassa Arts Gràfiques, atorgat pel públic assistent per majoria simple de vots, ha estat per la producció ‘Els que es quedaren’, de la directora Vanessa Batista. La història de l’emigració catalana a Cuba a través d’un viatge a l’illa. Una reflexió sobre la identitat, les arrels i l’emigració.

El Premi Cinema Rescat l’ha rebut la documentalista Nathalie Andries, pel millor treball de documentació i recerca, pel film ‘Forbidden Films’, del director Felix Moeller. Jan Baca, Raül Contel i Encarnació Soler, el jurat configurat per l’Associació Cinema Rescat, han decidit atorgar per unanimitat el premi per considerar la investigació realitzada d’aquests films un deure vers la memòria històrica, una lliçó de la tasca de les filmoteques, sigui quin sigui el seu contingut un acte de responsabilitat donar-lo a conèixer encara que, en el cas dels films del nazisme, sigui tan colpidor.

A la cloenda, presentada per Daniel Jariod, director artístic del festival, s’ha pogut veure el documental ‘Del Carro al Twitter’, de Noemí Cuní Sans, on diferents testimonis ens parlen de l’evolució de la societat rural catalana des dels anys 50 fins avui. El documental està inspirat en la novel·la ‘La marinada sempre arriba’, del periodista Lluís Foix, que també ha assistit a la cerimònia.

Daniel Jariod ha volgut destacar, en declaracions prèvies a la cloenda: “No podria haver tingut millor resposta de la gent en el meu primer Memorimage. Ens han fet confiança i s’han deixat emportar pel que els oferíem. Estic molt agraït i satisfet”.