.

“Il Teatro alla Moda” és una divertida crítica a les pràctiques operístiques de la primera meitat del segle XVIII. Foto: Ajuntament

La companyia reusenca Teatre de les Comèdies estrena aquest cap de setmana al Teatre Bartrina “Il Teatro alla moda”, una òpera en català inspirada en el llibre homònim de Benedetto Marcello (1686-1739), compositor i noble venecià del Barroc.

“Il Teatro alla Moda” és una divertida crítica a les pràctiques operístiques de la primera meitat del segle XVIII. D’ençà de la seva publicació i durant tres segles, “Il teatro a la Moda” s’ha reeditat en nombroses ocasions. La clau del seu èxit és la universalitat dels caràcters que satiritza, fàcilment reconeixibles en gèneres artístics moderns com el cinema i, fins i tot, en la quotidianitat del nostre dia a dia. El llibret és de Marcel Pascual i la música de Carles Prat.

L’estrena serà aquest pròxim 10 de setembre, a les 20:00 h, al Teatre Bartrina de Reus. Rosa Mateu Pena ha estat la directora d’escena i Elisenda Carrasco, la directora d’orquestra. El vestuari ha anat a càrrec d’Anna de la Cruz i l’escenografia, de Tuttipianoforte.

És una producció del Teatre de les Comèdies, coproduïda pel Teatre Bartrina, i que compta amb la soprano Júlia Farrés, el baríton Elias Arranz i el tenor Carles Prat, acompanyats per una orquestra de música clàssica.

Sinopsi

En Pere i la Margalida són una parella de mitjana edat enfrontada a la monotonia. En Pere ha perdut la il·lusió però la Margalida continua cercant la màgia de viure. El descobriment del gènere operístic, una visita inesperada i un llibre antic duran al matrimoni a un viatge pel passat que els pot canviar la vida.

El Teatre de les Comèdies

La companyia Teatre de les Comèdies va començar el seu recorregut el novembre de 2015 amb l’òpera “La Serva Padrona”, de Giovanni B. Pergolesi, adaptada al català. L’obra es va representar en 15 poblacions.

“La Canterina”, de Josep Haydn, adaptada al català, va ser el seu següent muntatge. Es va estrenar el novembre de 2018 i es va representar en 6 escenaris.

Redacció