TARRAGONA 21

Jordi Vendrell va formar part de Zapping Trio, un dels millors grups de versions pop/rock en el panorama nacional, abans d’arrencar el seu projecte com a solista.

Jordi Vendrell (Tarragona, 10 d’abril de 1985) ha estat capaç de guanyar-se la vida sempre amb la música. “Mai m’he dedicat a una altra cosa”, reconeix. Llicenciat en Música Moderna i Jazz -especialitat en baix elèctric- pel Conservatori Superior del Liceu de Barcelona, ​​des de jove va arribar a la meta, tan llunyana per a altres artistes, de poder dedicar-se professionalment a la seva vocació. Durant vuit anys, -fins la tardor de 2016-, va formar part de Zapping Trio, un dels millors grups de versions pop/rock en el panorama nacional, abans d’arrencar el seu projecte com a solista. “Estàvem -explica- en el millor moment, amb més de 180 ‘bolos’ a l’any, però sentia que m’havia acomodat i tenia inquietud per crear la meva pròpia música; la relació amb els meus companys és excel·lent i em donen suport a mort”.

Aquesta voluntat creativa germina al març de 2016, després d’un viatge ‘iniciàtic’ a les Filipines, on durant tres setmanes escriu la major part dels temes del seu primer EP ‘Live at Church Studios’. A la fi d’aquest any viatja a Londres i decideix establir-se a la capital britànica: “Vaig veure clar que és allà on volia estar”, recorda George Five (nom que fusiona la inicial del seu cognom i el seu número favorit), molt identificat des de jove amb la música anglesa per llaços familiars i culturals.

Amb l’únic contacte artístic d’un bateria amic ja instal·lat a Londres, George fa el pas definitiu i comença a familiaritzar-se amb l’ambient musical anglosaxó a través de jam sessions i open mics (micròfons oberts) on prova com respon el públic al seu material. “La percepció sempre va ser bona”, confirma.

En només un mes d’estada ja comença a actuar gairebé cada cap de setmana com a baixista i també com a cantant; d’aquesta manera assoleix els seus primers contactes en la indústria. No obstant això, va ser un cop de sort el que el porta a conèixer a grans músics de sessió, curiosament jugant a futbol en partits entre aficionats. És així com entra en contacte amb artistes que han compartit escenari amb grans noms com Robbie Williams, Duran Duran, Michael Bublé, James Bay o Jason Derulo.

En aquestes trobades esportius coneix a Kamil, bateria de la banda oficial número un tribut a Oasis al Regne Unit, a la qual s’uneix per tocar durant mig any com a baixista. D’aquesta relació, i dels assajos dels seus temes entre baix i bateria, neix ‘Live at Church Studios’, el primer enregistrament a la qual se sumen dos guitarristes, teclat i cors.

Puresa del so

‘Chaos & Soul’, ‘The Reborn’, ‘Should be Afraid?’ I ‘Live and Let Be’, tot i els consells dels tècnics de fer un ‘fals directe’ com és habitual, es registren 100% en rigorós directe durant dos dies en els mítics estudis. “Vam estar -subratlla l’autor per emfatitzar la puresa del so- tres mesos assajant per arribar-hi i clavar els temes; els meus músics mai s’havien enfrontat a una sessió així “.

Matt Wiggins, col·laborador de mites com U2 o Adele, es va encarregar de les mescles. El treball va ser masteritzat a Abbey Road, un altre dels llegendaris estudis londinencs al costat de Church i Metropolitan, per Chris Wright, mereixedor d’un Grammy, qui està darrere dels èxits d’estrelles com Ed Sheraan. Després de deixar el seu segell en els Church Studios, George Five grava a Barcelona ‘Portrait’, el seu últim single fins a la data, per deixar constància de les seves arrels catalanes, concretament en els estudis Medusa del televisiu Manu Guix (OT).

 

Aquest lloc pot utilitzar algunes “cookies” per a millorar la seva experiència de navegació. Per favor, abans de continuar amb la seva navegació per el nostre lloc web, li recomanem que llegeixi la POLÍTICA DE COOKIES

ACEPTAR
Aviso de cookies