TARRAGONA 21

ElMisteri	de	la	Selva	tanca	la	celebració	de	les	seves	40	representacions	davant	de	més	 de	1.200	persones,	en	una	representació	única	a	la	Sagrada	Família

El Misteri de la Selva tanca la celebració de les seves 40 representacions davant de més de 1.200 persones, en una representació única a la Sagrada Família. Foto: Fundació Junta Constructora del Temple de la Sagrada Família

Amb el cartell de tot venut penjat des de feia dies, el Misteri de la Selva arribava a la Sagrada Família en plenes festes de la Mercè per arribar al cor dels barcelonins i barcelonines que van fer petita la Sagrada Família. La representació va voler celebrar els seus 40 misteris amb una posada en escena especial i amb tot l’entorn de la Sagrada Família com a escenari d’un Misteri molt especial.

Aproximadament unes 500 persones es van desplaçar des de la Selva del Camp per acompanyar a un grup que ha seguit fent història portant aquesta joia del teatre medieval català a un dels espais més espectaculars del país. Aplaudiments, passió, gestos de satisfacció i molts, molts somriures per tancar una funció especial que deixava enrere els nervis i aquella traïdora por escènica que durant els dos dies d’assajos a la basílica barcelonina havia fet tremolar als actors amateurs del Misteri.

Cal recordar que des de l’any 1980 l’obra es representa ininterrompudament a l’església de Sant Andreu Apòstol de la Selva del Camp. Aquest any ha arribat a les quaranta representacions. Durant els darrers anys ha traspassat les fronteres del Baix Camp i s’ha representat íntegrament a Tarragona (1988,1992), Elx (1990), Montserrat (1996), Mallorca (2014), Roma (2000) i Jerusalem (2007).

La representació a la Sagrada Família va estar presidida per la Honorable Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya la Sra. Mariàngela Vilallonga i per l’Arquebisbe de Barcelona el Cardenal Joan Josep Omella.

La Representació de l’Assumpció de Madona Santa Maria és el primer text complet d’un drama o misteri assumpcionista català, anterior al misteri de València (fragmentari), del primer terç del segle XV, o al misteri d’Elx. Els cants, tots ‘a capella’, són interpretats majoritàriament amb la mateixa tonada que indica el manuscrit original conservat íntegrament, i pertanyen al repertori gregorià i polifònic dels s.XIII i XIV.