Es confirma el que els mitjans de comunicació ja venien anticipant des de fa dies: la senyora Aina Carod serà la Cap de Gabinet de la Alcaldia de Cambrils. Els grups de la oposició vàrem demanar explicacions fa uns dies, i la pròpia alcaldessa ens va trucar la setmana passada per confirmar-ho, si bé ens va anunciar que signaria el nomenament el dijous 17.

El cognom Carod polititza el càrrec

Esperem que se’ns expliqui quin ha estat el criteri i el procediment per a decidir-se per aquesta persona per a aquest càrrec, i si hi han hagut més candidats. Serà impossible evitar que la ciutadania percebi amb recel el nomenament d’una persona que, per molt vàlida i formada que estigui, sempre estarà sota sospita d’haver estat contractada més pel seu cognom que per les seves qualitats. Cal recordar que el seu oncle va ser vicepresident de la Generalitat i que el seu pare, l’advocat Apel·les Carod Rovira, ha ostentant diversos càrrecs en l’administració catalana, com la delegació de la Generalitat a França, nomenament que ja va ser polèmic. De fet va el senyor Carod Rovira va ser un dels negociadors del vigent pacte de govern, i es considerat per molta gent com la persona que mana a ERC de Cambrils.

Un cinquè regidor per a ERC

No ajuda tampoc el fet d’acomiadar a la cap de premsa actual per a contractar un cap de gabinet, un any y mig desprès de descartar aquest càrrec a l’inici del mandat. Aquesta contractació dóna la sensació de voler buscar un “cinquè regidor”, anteposant els interessos de partit als interessos generals del municipi. És una mala notícia per a la ciutadania, que tindrà motius una vegada més per dubtar de les accions i motivacions dels polítics que els representen.

Un comissari polític per a la resta dels socis del govern

Resulta simptomàtic el clamorós silenci dels socis de govern d’ERC, convidats de pedra. No es coneix manifestació, ni pública ni privada, de cap representant de CiU o del PSC. L’oposició considera que seria interessant que tots dos partits donessin la seva opinió sobre aquest tema, atenent al fet que una de la funcions de la Cap de Gabinet serà la de coordinar els diferents projectes entre regidories. No s’ha d’oblidar que recentment l’equip de govern va recapacitar i va adoptar de nou la figura dels regidors delegats, tot i que des de l’oposició ja denunciàrem que d’una forma poc efectiva. La introducció d’aquest càrrec pot representar una forma de comissariat polític que no farà sinó contribuir a enrarir les relacions internes de l’equip de govern, que són notòria i manifestament millorables.

L’oposició denuncia falta de lideratge i criteri en el Consistori

Conseqüència de la falta de sintonia entre els partits governants és la desorganització que es viu a l’Ajuntament de Cambrils. Cal recordar que tots els temes estan embussats, sempre pendents d’estudi. Les ordenances fiscals que s’aprovaran en el proper ple són un talla i pega de les de l’any passat (que ja ho eren d’exercicis anteriors), i on les poques novetats vénen gairebé totes imposades per criteris d’aplicació de normes d’obligat compliment. Del pressupost per a 2017 no es té notícia més enllà que s’està treballant en el mateix. Fins i tot està paralitzat l’enderrocament del pont de la N340, ja aprovat pel Consistori anterior.

Aquest nomenament empitjorarà les relacions dintre del govern municipal

Amb aquest panorama, denunciat reiteradament per l’oposició i reconegut en privat per molts dels funcionaris, es pot entendre el nomenament d’un Cap de Gabinet per reconduir tots aquests problemes, que finalment afecten al ciutadà. El més lògic hagués estat recórrer a una persona amb experiència en la matèria, ja que molt ens temem que la imposició de una persona amb un perfil tan extremadament polític no farà sinó empitjorar encara més les relacions dintre de l’equip de govern.