Reproduïm el comunicat de la CUP de Torredembarra on  exigeix que ERC i ABG expulsin al PSC del govern.

“L’ajuntament de Torredembarra és governat per ERC, ABG i PSC, és a dir, dos partits independentistes i un d’espanyolista. Cal recordar que l’aplicació de l’article 155 es va fer amb el suport del PSOE-PSC i Cs, a més   del PP. L’article 155 ha suposat   la fi de   l’autogovern de   Catalunya amb el que això comporta: intervenció de l’educació, aturada de la recuperació de la memòria històrica i atac frontal a la llengua catalana entre d’altres.

A més, el PSC ha aplaudit l’empresonament d’en Jordi Sánchez i en Jordi Cuixart, així com de la meitat del govern legítim de la Generalitat i ha participat en manifestacions al costat de d’organitzacions feixistes i d’ultradreta que han acabat sempre amb agressions.

En   aquest   context, és necessari establir un cordó d’higiene democràtica front   aquells   partits   que ataquen las institucions i les llibertats del poble de Catalunya. Per tant, cal, per decència democràtica, trencar tots els pactes anomenats de la vergonya i Torredembarra no pot ser-ne l’excepció.

La CUP hem intentat en reiterades ocasions reunir-nos amb ERC i ABG per analitzar la situació política actual i afrontar el trencament del pacte de govern local. L’actitud d’ABG i ERC ha estat donar llargues i ni tan sols voler seure per parlar-ne.

És estrany que un partit com ERC vulgui mantenir un pacte de govern amb el partit que dóna suport a l’empresonament del seu màxim dirigent, Oriol Junqueras. Què més necessita ERC Torredembarra que passi per trencar el pacte amb el PSC?

L’altre partit independentista és l’ABG. Aquest partit ha participat en accions en defensa de les llibertats de Catalunya, però inexplicablement, vol mantenir a tota costa del pacte amb el PSC. No es tracta de fer cartells propis per a actes unitaris per semblar més independentista, sinó que cal actuar com a tal amb totes les conseqüències en tots els àmbits. Sovint, el relat dels partits que ostenten el govern ha estat que “allò del país, no afectarà a l’estabilitat del govern”, però per la CUP, aquest discurs trampa s’ha esgotat perquè darrera aquesta consigna es pretén amagar la repressió, la vulneració dels drets fonamentals més bàsics, els empresonaments i la destrucció   de   les   nostres   institucions   democràtiques   catalanes.   A   banda, la   pretesa   estabilitat governamental és relativa.

Aquest govern autodenomitat d’esquerres i progressista, està actuant com un govern convencional de dretes més, privatitzant els serveis públics bàsics, negant-se a auditar el deute municipal   contret   durant   els   darrers   anys   de   despotisme, i en el cas de l’ABG, incomplint de manera sistemàtica el seu propi programa electoral.

Per tant, per respecte a totes les persones que van participar en el referèndum de l’1 d’octubre votant i defensant els col•legis i per respecte als presos polítics, la CUP exigim a ERC i ABG que expulsin al PSC del   seu   equip   de   govern   i   actuïn   amb   un   ferm   compromís   en   la   defensa   de   la   democràcia   i   de   la República de Catalunya. Així mateix, emplacem a les militants i simpatitzants d’aquests partits i a la resta de la ciutadania a mostrar el seu rebuig al “pacte de la vergonya”   que hi ha a l’Ajuntament deTorredembarra.

CUP Torredembarra, Baix Gaià, República de Catalunya (Països Catalans). Novembre de 2017″.