En record de la Carol (David al seu DNI) es prepara una concentració el pròxim dijous dia 22. Foto: Lluís Milián

El passat dia 9 de febrer, mentre celebràvem el Carnaval, va morir la Carol. Cada dia es produeixen morts, per diferents causes, però la Carol va morir al carrer, on ja feia uns mesos que hi vivia. Ja sabem que viure al carrer pot ser una opció, tan respectable com qualsevol altre opció, però morir al carrer és indigne. Aquesta mort és una mort de tercera, per tant ens afanyarem en oblidar-la i no fer gaire enrenou, al cap i a la fi era una sensesostre.

Com a persona de tercera no es mereix ser recordada, ni un minut de silenci per part de les institucions, ni, molt menys, una reflexió profunda de perquè ha succeït tal fet. Una mort al carrer és un fracàs social i també ho és de les institucions i entitats que treballen en aquest camp. No volem fer una crítica a ningú, ja sabem que la situació i els motius que duen a les persones a viure al carrer són diversos, sabem que es dediquen recursos materials i humans i que tècnics i voluntaris treballen el millor que poden. Però, ens plantegem si els recursos són els adequats a cada cas? Hi ha una atenció integral a la persona? S’ha d’adaptar la persona als recursos oferts o ha de ser a l’inrevés?

Ens plantegem preguntes, mostrem respecte, recordem la Carol i celebrem la vida. Anem pel davant del vent i de les institucions i nosaltres, com a societat, fem autocrítica. I pensem quantes vegades haurem passat pel seu costat sense veure-la, perquè ja s’havia fet invisible.

En record de la Carol, David al seu DNI, ens aplegarem el dijous dia 22 de febrer a les 19h., davant del BBVA (antiga Caixa Tarragona) a la Rambla Nova, 58-60, el lloc on va morir.

Porteu espelmes, poemes, el que vulgueu… per recordar a una persona que tothom tenia una mica de pressa en oblidar.