Laia Estrada, regidora de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona.

Entre les diferents qüestions que avui s’han tractat al ple extraordinari de l’Ajuntament de Tarragona, avui s’ha dut a terme la votació sobre la modificació de crèdit relacionada amb el projecte que es vol ubicar al Banc d’Espanya: el Rambla Science, un projecte al qual, a dia d’avui, el nostre grup municipal no hi ha tingut accés íntegre.

Malgrat la CUP és la formació que amb major insistència ha exigit que les diferents administracions públiques donin ús social, educatiu o lúdic a les diferents “Grans Runes” presents a la ciutat, avui hem estat l’únic grup polític que hi ha votat en contra. El motiu és doble.

D’una banda, recordem que l’AV TGN Centre ha protagonitzat diferents protestes alhora que ha formulat diverses demandes per tal que el Banc d’Espanya esdevingui un centre cívic. Reivindicació que la CUP compartim totalment, donat que el centre de la ciutat pateix un dèficit evident d’equipaments. Sense haver disposat del projecte íntegre, i sense tenir la certesa que els veïns i les veïnes hi ha tingut accés, la CUP no podem tenir la seguretat que aquest projecte respondrà a les reivindicacions que la ciutadania ha dut a terme els darrers anys.

D’altra banda, el fet que no haguem pogut examinar a fons el projecte, impedeix que tinguem la garantia que els diners pressupostats en un inici per al projecte (4 milions, segons el resum que se’ns va facilitar a finals del passat mandat), seran suficients com per executar-lo. Massa sovint, les arques públiques de la nostra ciutat han patit les conseqüències que comporten els grans projectes venuts amb grandiloqüència, sense ajustar-se a la realitat.

Per aquests motius, avui la CUP hem decidit votar en contra, a l’espera que la setmana vinent puguem desenvolupar la reunió prevista per l’equip de govern actual amb els veïns i veïnes.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)