Imatge de marca de la CUP de Tarragona

La CUP de Tarragona és partidària de no haver de demanar permís al govern espanyol per la convocatòria d’un referèndum per la independència dels Països Catalans. La candidatura considera que la llibertat no es demana a qui no te la vol donar, i més quan precisament ara s’està commemorant el 75è aniversari de l’ocupació de Tarragona per part de les tropes feixistes. Una ocupació militar que comportà, a la ciutat i al poble català, el segrest de diaris, milers de represaliats i exiliats, assassinats, condemnes, camp de concentració… Un genocidi que encara avui el govern espanyol no ha condemnat i tampoc no n’ha processat cap culpable.

Tarragona ha estat prou madura per dir que vol la independència, tal com s´ha demostrat aquest darrer any amb les manifestacions del 10 de setembre, els actes de l’11 de setembre, la commemoració dels 300 anys d’ocupació… La ciutat ha perdut la por davant d’aquells que encara volen refregar-nos per la cara la memòria de vencedors i vençuts, com va passar amb l’acte de les beatificacions i que fou aplaudit pels representants municipals del PP.

La CUP de Tarragona entén que no s´ha de demanar permís per exercir la democràcia. Que el principi de la participació igualitària de tots els membres de la comunitat en la presa de decisions d’interès col·lectiu no es pot demanar a aquells representants polítics com ara Josep Félix Ballesteros, sucursalista d’un dels principals partits espanyols que nega qualsevol tipus de consulta democràtica amagant o negant el cens per a la consulta.

Per últim, la CUP vol recordar que fa un any el Parlament de Catalunya, amb un sí crític de la CUP, aprovava que el Poble Català era subjecte polític i per tant sobirà. És per això que des de la Candidatura d’Unitat Popular no s’entén que alguns partits amb representació a la cambra catalana vulguin demanar al govern espanyol la competència en la convocatòria de referèndums a través de la via 150.2, quan saben que aquest tràmit pot dilatar-se durant anys amb tràmits i traves burocràtiques al Congrés de Diputats Espanyols.

Per tot això, per la plena sobirania i per la memòria dels nostres avis i àvies la CUP de Tarragona defensa l’abstenció al Parlament sobre la Proposta de Llei per demanar al govern espanyol perquè transfereixi la competència referent a la convocatòria de referèndum a través de la via 150.2.

Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona