.

Memorimage presenta la quinzena edició, amb la cineasta Anna Petrus com a nova directora artística del festival, que se celebrarà al Teatre Bartrina de Reus del 4 al 7 de novembre seguint totes les mesures de seguretat, amb restriccions d’aforament i distància entre espectadors i amb reserva prèvia de les localitats, disponibles a través de la web del memorimage (www.memorimage.reus.cat).

‘Pilar Aymerich. La Mirada Felina’ inaugurarà aquesta edició del festival, un retrat de l’autora d’infinitat de fotografies icòniques de la transició democràtica i la lluita feminista. Dins de la Secció Oficial podrem gaudir del documental ‘A media voz’, una emotiva historia sobre la nostàlgia i l’amistat, les arrels i l’exili que reflecteix el desassossec de tota una generació; ‘They Call me babu’, on coneixerem l’Alima, una jove empoderada i sense prejudicis que s’incorpora com a mainadera a una benestant família holandesa a la Indonèsia colonial; ‘Video blues’, on ens embarcarem amb l’Emma Tusell en un viatge a la seva infància a través d’unes velles cintes; ‘La vuelta de San Perón’ que explica la història al voltant d’una cinta 16mm trobada en una caixa de pizza a l’Argentina; ‘El abogado’ ens relata l’atemptat del juny de 2017 al pont de Londres, on Ignacio Echeverría decideix defensar als civils encara que sigui a canvi de la seva pròpia vida. Fora de competició també podrem gaudir de la pel·lícula ‘El hombre que pudo salvar la vida de Michael Jackson’, que ens explica la lluita de Luixy Toledo contra Michael Jackson per la autoria de la cançó més coneguda de tots els temps: ‘Thriller’, però també ens mostra com el mateix Luixy va salvar la vida de Michael Jackson en dues ocasions.

La Secció MemoriReus, destinada a pel·lícules amb producció o temàtica del Camp de Tarragona, ens descobrirà els protagonistes del documental ‘Los Glosters’, que segueix la trajectòria d’aquest grup tarragoní de pop que celebren els seus trenta anys de vida. També es presentarà la pel·lícula C’asa Navàs. Construint la Memòria’, que ens descobreix un dels espais amb més història de Reus.

El dissabte 7 de novembre tindrà lloc la Cloenda del Memorimage 2020 on coneixerem els guanyadors d’aquesta edició i podrem gaudir de la projecció de ‘My Mexical Bretzel’, un diari íntim d’una dona de classe acomodada il·lustrat per les filmacions casolanes del seu marit, un ric industrial, entre els anys 40 i 60 del segle passat. La pel·lícula és també un melodrama clàssic a l’estil de Douglas Sirk o Todd Haynes, amb els sentiments a flor de pell.

La secció MemoriJove és manté enguany en un format online, adaptant-se a la situació i a les necessitats dels centres educatius. La secció que té com a objectiu que els més joves tinguin l’oportunitat de conèixer històries properes i d’altres mons comptarà amb una plataforma d’accés exclusiu per a instituts inscrits on podran gaudir de les pel·lícules ‘Pilar Aymerich. La mirada Felina’, ‘La batalla per les xarxes o Antonio Machado’. ‘Los días azules’. Comptaran també amb col·loquis en què els alumnes podran fer preguntes als equips de les pel·lícules o a experts sobre la temàtica.

Finalment, el Memorimage Online arribarà a tot l’estat a través de la plataforma Filmin. Durant tot el mes es podran veure online una selecció de 4 pel·lícules d’aquesta edició a més de recuperar alguns títols d’edicions anteriors. Les sessions es faran seguint totes les recomanacions de seguretat. En paraules de Daniel Recasens, Regidor de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus “hem tingut especial cura de totes les mesures de control per garantir la seguretat de totes les persones. També hem adaptar els horaris de les sessions tenint en compte el confinament nocturn i, a hores d’ara, podem garantir que el Memorimage es podrà dur a terme amb seguretat per a tothom”.

En declaracions de la directora artística Anna Petrus: “La programació d’enguany acull pel·lícules respectuoses amb l’equitat i la diversitat tot transitant per alguns dels senders més interessants de la creació documental contemporània. Hi trobarem documentals sensitius amb els processos de creació artística, alguna proposta que indaga en les ferides de la memòria familiar, d’altres films que plantegen la qüestió de la feminitat des de la introspecció i la fragilitat de la bellesa”.

Redacció